مقالات گیمینگ تولز

فروشگاه

کدام دستگاه ورزشی خانگی برای لاغری و سوزاندن چربی مناسب است؟

اگر واقعاً می‌خواهید شکم خود را آب کنید و تناسب‌اندام خود را بهبود ببخشید، به‌غیراز پیاده‌روی روزانه، باید به ورزش کردن روی یک دستگاه هوازی خانگی یا باشگاهی نیز فکر کنید.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام مارکتستان، از میان دستگاه‌های ورزشی مختلف کدام‌ یک برای چربی سوزی و لاغری مفیدتر است؟ انتخاب گزینه مناسب می‌تواند باعث صرفه‌جویی در وقت و هزینه‌ها شود.

شاید اگر با آگاهی نسبت به این موضوع، به باشگاه وارد شوید و تمرینات خود را از سر بگیرید، نتایج بهتری کسب کنید.

امروزه اکثر باشگاه‌های ورزشی سه دستگاه معروف را در دل خود جای‌داده‌اند؛ تردمیل، دوچرخه ثابت و الپتیکال.

در ادامه دستگاه‌های موجود در باشگاه‌های ورزشی ازنظر امتیاز کلی، میزان فایده برای تناسب‌اندام و نرخ بازده را رتبه‌بندی کرده‌ایم.

کدام دستگاه ورزشی خانگی برای لاغری و سوزاندن چربی مناسب است؟

۱.تردمیل؛ اولویت اول و پربازده‌ترین انتخاب

چرا ورزشکاران مختلف رشته‌های ورزشی تردمیل را دوست دارند؟ چون همه‌کاره است! تردمیل به درد بیشتر رشته‌های ورزشی می‌خورد. از آنجایی‌ که دویدن مادر همه ورزش‌هاست، دستگاهی بیشتر به کار می‌آید که بتواند مهارت دویدن و البته صحیح دویدن را در ورزشکار تقویت کند.

ویژگی خاص تردمیل؛ برنامه‌های متنوع با وجود شیب

بنابراین اگر در برنامه تمرین شما هوازی وجود دارد، یا اینکه می‌خواهید با استفاده از یک برنامه ورزشی، چربی‌های بدن خود را آب کنید، بهتر است تردمیل را اولویت تمرین خود قرار دهید.

باید توجه داشته باشید که روی بیشتر تردمیل‌ها برنامه‌های از پیش تنظیم‌شده‌ای وجود دارد که با ایجاد تناوب میان شیب، سرعت و زمان دویدن می‌تواند بدن فرد را به چالش بکشد و آن را برای کاهش چربی‌های بدن آماده کند. وجود همین برنامه‌ها و قابلیت شیب دستی و اتوماتیک، تأثیر زیادی روی قیمت تردمیل دارد.

با توجه به آلودگی هوا، بهتر است به فکر خرید یک تردمیل باشید

با توجه به شرایط هوای شهری و آلودگی‌های موجود و همچنین خطرات حاصل از آلاینده‌های زیستی پیشنهاد می‌کنیم به خرید یک تردمیل فکر کنید. در فصل زمستان نیز به علت برودت هوا می‌توانید از ورزش در محیط خانه لذت ببرید. البته این بدان معنا نیست که نباید در محیط خارج از خانه ورزش کنید. در مواقعی که ورزش کردن در فضای باز امکان‌پذیر نیست، تردمیل می‌تواند راه‌حلی برای دوستی دوباره با ورزش باشد.

کدام دستگاه ورزشی خانگی برای لاغری و سوزاندن چربی مناسب است؟

۲.دوچرخه ثابت؛ اولویت دوم و مناسب ورزشکاران حرفه‌ای

اگر جزو افرادی هستید که خیلی زود از نفس می‌افتید و خسته می‌شوید، دوچرخه ثابت انتخاب بسیار درستی برای افزایش استقامت بدن است. یکی از تحقیقات علمی دانشگاه اوهایو، به این نتیجه رسیده است که ورزش متناوب بر روی دوچرخه ثابت و به‌خصوص دوچرخه اسپینینگ می‌تواند به قوی شدن ریه و کارکرد بهتر عضلات قلب کمک کند. این تحقیق در مقایسه با تردمیل صورت گرفته است.

عضله سازی بهتر با دوچرخه ثابت

حین تمرین روی دوچرخه ثابت می‌توانید به تقویت عضلات ران و باسن کمک کنید. با پیروی از یک برنامه منظم هوازی می‌توانید عضلات ران به‌خصوص همسترینگ را درگیر کرده و به فرم دلخواهتان برسانید. علاوه بر تأثیری که روی پایین‌تنه می‌گذارد، می‌تواند عضلات شکم را درگیر و چربی‌های اضافی آن را سوزانده و به ماهیچه سازی شکم نیز کمک کند. با سریع رکاب زدن، چربی‌های کل بدن را می‌سوزانید و با آهسته رکاب زدن عضلات را قوی می‌کنید.

کدام دستگاه ورزشی خانگی برای لاغری و سوزاندن چربی مناسب است؟

۳. الپتیکال یا اسکی فضایی؛ دو دستگاه مشابه اما کاملاً متفاوت!

در بیشتر باشگاه‌های بدنسازی از الپتیکال یا اسکی فضایی به‌عنوان یک دستگاه برای گرم کردن بدن استفاده می‌شود. چرا؟ به دلیل اینکه ورزش روی یکی از این دستگاه‌ها، بیشتر عضلات بالاتنه و پایین‌تنه را درگیر و ضربان قلب را به‌خوبی بالا می‌برد تا بدن کاملاً برای ورزش و وزنه زدن آماده شود.

اما گرم کردن بدن تنها کاربرد این وسیله هوازی نیست، الپتیکال به شما امکان می‌دهد تا ضربان قلب را بالا ببرید و میزان زیادی کالری بسوزانید. با کاهش وزن ناشی از فعالیت‌های هوازی طولانی، پاهای شما به خاطر سوزاندن چربی، شکیل‌تر به نظر می‌رسند. اگر می‌خواهید عضلات پاها بیشتر رشد کنند و نمایان شوند، تمرینات هوازی الپتیکال را با تمرینات قدرتی مانند وزنه‌برداری، ترکیب کنید. تمرینات قدرتی به شما کمک می‌کنند که به‌طور مؤثرتری کالری بسوزانید و همچنین نسبت عضله به چربی را افزایش می‌دهند. شما نمی‌توانید تعیین کنید که کدام قسمت بدنتان، اول چربی بسوزاند اما می‌توانید با استفاده از تمرینات قدرتی، تعیین کنید که اندازه کدام عضلات، افزایش یابد.

تفاوت اصلی الپتیکال با اسکی فضایی؛ نوع حرکت و ظاهر

در اسکی فضایی فلای ویل یا چرخ طیار در جلوی دستگاه نصب‌ شده است. اسکی فضایی، اسکی سواری را شبیه‌سازی می‌کند، درست مانند حرکات اسکی، پاها به عقب می‌روند و به زمین فشار می‌آورند. از طرف دیگر، الپتیکال قدم زدن و دویدن را به‌طور کامل شبیه‌سازی می‌کنند، در الپتیکال پاها به‌صورت دوایر متحدالمرکزی حرکت می‌کنند. در الپتیکال معمولاً فلای ویل یا چرخ طیار در پشت دستگاه قرار دارد.

سخن آخر

سه دستگاه معرفی‌شده از کاربردی‌ترین دستگاه‌های ورزشی خانگی موجود در ایران و در فروشگاه اینترنتی گیمینگ تولز هستند. با استفاده از این دستگاه‌ها می‌توانید ورزش را به خانه بیاورید. البته دستگاه‌های هوازی متعدد دیگری نیز وجود دارند، اما به علت اندازه و نوع عملکرد تنها در باشگاه‌های ورزشی قابل‌ استفاده‌اند. با توجه به آلودگی هوای امروزی موجود، توصیه داریم هدف ورزش کردن خود را تغییر ندهید، با خرید یا اجاره یکی از دستگاه‌های بالا می‌توانید تناسب‌اندام خود را به سطح ایده آل برسانید.

  مطالب آموزشی مرتبط

  

چند نکته مهم برای ورزشکاران در هنگام تمرین با غلتک فوم


چند نکته مهم برای ورزشکاران در هنگام تمرین با غلتک فوم   

غلتک های فوم ابزاری رایج برای کمک به ورزشکاران برای آزاد کردن گره های عضلانی یا نقاط محرک است. ادامه مطلب

چند نکته مهم برای ورزشکاران در هنگام تمرین با غلتک فوم

  

7 نکته ضروری برای افزایش فاصله و استقامت در هنگام دویدن


7 نکته ضروری برای افزایش فاصله و استقامت در هنگام دویدن   

دویدن مسیر: افزایش فاصله و استقامت: فلسفه های زیادی در مورد چگونگی آموزش بهترین راه برای افزایش فاصله و استقامت وجود دارد. ادامه مطلب

7 نکته ضروری برای افزایش فاصله و استقامت در هنگام دویدن

آموزش سرعت: چگونه سریعتر بدوید

نواع تمرینات هوازی و مزایای آنها

ورزشهای هوازی مناسب برای کسانی که زانو درد دارند.

۱۰ نکته‌ی هوازی برای کاهش وزن سریع‌تر

هنگام خرید لوازم ورزشی چه نکاتی را باید در نظر داشته باشیم

بهترین دستگاه‌های هوازی در بدنسازی

وسایل مورد نیاز برای ورزش در خانه

 

   محصولات مشابه