مقالات گیمینگ تولز

فروشگاه

نحوه انتخاب کفی کفش

آیا پیاده روی ، کوله پشتی ، دویدن ، اسکی یا دوچرخه دارید؟ آیا دردهای پا ، تاول ، نقاط داغ یا ناراحتی مانع از لذت بردن از فعالیت های شما می شوند؟ در این صورت ، شما ممکن است بخواهید راحتی و پشتیبانی اضافی را که از کفی های بعد از مارکت ارائه می شود در نظر بگیرید.

کفی های سهام در چکمه های کفش معمولاً پر از پرکننده های ارزان قیمت هستند. کفی های مخصوص کفش یا درج کفش بهتر می توانند متناسب با کفش ، پشتیبانی و راحتی کفش شما را فراهم کنند.

نحوه انتخاب کفی

انواع کفی

انواع کفی هایی که در REI پیدا خواهید کرد ، گاهی اوقات کفی های "پشتیبانی" یا "ورزشی" نامیده می شوند. آنها از مواد سخت افزاری برای پشتیبانی و ثبات ساختاری برخوردار هستند. راحتی بیشتر از افزایش ثبات و نه کوسن سازی مستقیم است. این تفاوت با کفی های نرم و کوسن که ممکن است در فروشگاه داروی محلی خود پیدا کنید ، متفاوت است.

کفی های پشتی مناسب برای شرایط زیر هستند:

  • فاسیتیت پلانتار: متخصصان پزشکی بطور معمول استفاده از یک کفی پشتی را به عنوان بخشی از پروتکل درمانی برای این بیماری دردناک ناشی از اشک در ناحیه مزرعه - باندی از بافت همبند که پاشنه پا را به جلو متصل می کند ، توصیه می کنند.
  • تركیب یا تجویز بیش از حد: کفی های پشتی تمایل به پا را به سمت عقب کشیدن (بیرون زدن) یا بیش از حد (چرخش بیش از حد) هنگام راه رفتن یا دویدن معتدل می کنند.

اگرچه به یک پا اختصاصی نیست ، کفی های پشتیبانی در مدل ها و پروفایل های مختلفی قرار می گیرند که بیشتر شکل های پا یا انواع کفش متناسب است.

جلد کفی

کفی ها در حجم های مختلفی قرار می گیرند ، به این معنی که فضای مختلفی را در داخل کفش شما می گیرند. برای بیشتر کفی ها ، همبستگی بین حجم و شکل قوس نیز وجود دارد که کفی برای جاگذاری آن طراحی شده است.

کفی های با حجم بالا بهترین کت و شلوار با کفش های با حجم بالا از جمله کفش های پیاده روی ، چکمه های اسکی یا کفش های در حال اجرا مناسب هستند. آنها به طور معمول با طاق های مرتفع کار می کنند.

کفی های با حجم متوسط مناسب کفش های متوسط ، مانند کفش های گاه به گاه و برخی کفش های ورزشی است. آنها با انواع پروفایل های قوس خوب کار می کنند.

کفی هایی با حجم کم برای کفش های کم حجم مانند کفش دوچرخه سواری ، چکمه های اسکیت درون خط یا چکمه های اسکی مورد نیاز است. افرادی که قوس بسیار کمی دارند ، غالباً کفی با حجم کم پیدا می کنند که برای آنها بهترین کار را می کند.

(توجه: ضخامت جوراب شما نیز تأثیر زیادی در مناسب بودن کفش خواهد داشت.)

مشکلات معمول متناسب با کفش

اگر هر یک از مشکلات مناسب جا به جایی زیر را دارید ، کفی ممکن است کمک کند. کفی در ابعاد پاشنه و قوس متفاوت است. یک متخصص کفش REI می تواند پاهای شما را ارزیابی کند تا ببیند کدام نوع بهتر کار می کند.

لغزش پاشنه: کفشی که در قسمت میانی و جلوی پا مناسب باشد ، اما امکان لغزش پا یا آسانسور را می دهد با یک کفی پشتیبان ، از حجم متوسط ​​تا زیاد بهبود یابد. این باعث می شود حجم اضافی در قسمت عقب کفش کاهش یابد و پاشنه پا را تثبیت کند ، لغزش پاشنه را به حداقل می رساند که می تواند باعث ایجاد نقاط داغ و تاول شود.

کشیدگی پا: برای افرادی که در هنگام ایستادن در مقایسه با نشستن ، کشیدگی قابل توجهی در یک یا هر دو پا دارند ، یک کفی پشتیبان می تواند کمک کند. این امر باعث افزایش کشیدگی پا در هنگام تحمل وزن ، ایجاد یک تناسب بهتر و کاهش نیاز به اندازه در هنگام خرید کفش می شود.

قوس های کم یا فرو ریخته: افرادی که قوس های کم یا متلاشی دارند اغلب کفی های "قوس پشتیبانی" را درخواست می کنند. اما آنچه که واقعاً مورد نیاز است ، "حمایت از پا" است که به تحریک عضلات قوس درگیر و فعال کمک می کند. یک کفی تکیه گاه ، پاشنه را تثبیت می کند و به جای اینکه فشار وارد ناحیه قوس شود ، فشار را در قسمت پایه پا توزیع می کند. حمایت قوس مستقیم در واقع برای بسیاری از افراد ناراحت کننده است زیرا از خم شدن طبیعی پا جلوگیری می کند.

نکات مناسب کفش را درج کنید

وقتی گزینه ها را برای چند مدل محدود کردید ، زمان آن است که آنها را امتحان کنید. یک متخصص کفش REI می تواند شما را در این فرآیند راهنمایی کند.

ابتدا روی کفی در خارج از کفش بایستید. پای دیگر خود را بلند کنید تا در کف پا که روی کفی است تعادل برقرار کنید. بررسی کنید که چه میزان احساس پایداری دارید ، چقدر فشار احساس می کنید و آیا بافت پاشنه شما در کف کفی حجامت شده و از آن پشتیبانی می شود.

سپس کفی داخل کفش خود را امتحان کنید (فراموش نکنید که ابتدا کفی سهام را جدا کنید). اکنون شما در حال ارزیابی مناسب و همچنین احساس و پشتیبانی هستید. مطمئن باشید که در کفش احساس پایداری می کنید و کفی حجم مناسب را می گیرد: نه خیلی کم و نه خیلی زیاد.

انواع مختلف کفی کفش طبی

کفی های طبی را می توان یکی از نمونه های کفی کفش دانست که در ابعاد و اندازه ها و قیمت های متفاوتی به بازار عرضه می گردد. در برخی از موقع ممکن است این کفی ها به دلیل جنبه های پزشک توسط پزشک پا برای شما تجویز شوند.

ممکن است که این کفی ها دارای هزینه های بالاتری نسبت به کفی های طبی دیگر باشند. به همین دلیل نیازی نیست که این کفی ها را بدون تجویز پزشک تهیه کنید. در ادامه این مطلب شما را با انواع کفی کفش آشنا می کنیم.

کفی کفش سخت و نرم

بسیاری از کفی کفش ها از مواد نرمی ساخته شده اند که می توانند به مهره های کمر شما در زمان ایستادن آسیب وارد کنند. بهتر است از این نوع کفی کفش استفاده نکنید. زیرا نرمی بیش از حد می تواند فشار های وارد شده بر کف پا را بیشتر کند.

در عوض برخی از کفی های طبی از مواد سخت تر مانند پلیمر پلاستیکی و یا به نوعی از پلاستیک سخت شده در تولید ساخت آنها استفاده شده است که می توانید با تهیه این کفی کفش در مسافت های طولانی بدون هیچ گونه عارضه و دردی در کمر یا پاهای خود به ایستادن و پیاده روی خود ادامه دهید. همچنین محکم تر بودن این کفی ها می تواند منجر به طولانی شدن عمر آنها شود.

کفی کفش متحرک

نوع دیگری از کفی های مناسب برای کفش ها را می توان کفی متحرک دانست. این کفی کفش با توجه به ویژگی هایی که دارد می تواند از انعطاف پذیری بالایی برخوردار باشد و نمونه ای برتر در کفی های ارتوتیک است.

در واقع با استفاده از گرما می توان به طور خاص کفی مناسب با پای شما را در این نوع تولید کرد. همچنین در این کفی کفش از قالب های مشخصی برای این منظور استفاده می شود. لازم به ذکر است اندکی تفاوت در اندازه های این کفی می تواند آنها را بدون استفاده کند. به همین دلیل در پروسه ساخت آنها دقت بالایی مورد نیاز است.

طول عمر کفی کفش طبی

یکی از مهمترین ویژگی هایی که باید در هنگام انتخاب بهترین کفی کفش مورد استفاده قرار گیرد را می توان توجه به طول عمر آن دانست. برای خرید کفی کفش باید این موضوع را مد نظر قرار دهید و در مورد این ویژگی از فروشنده سوالاتی را بپرسید.

برخی از کفی کفش های طبی ممکن است با قیمت های پایین تر و بدون تجویز نسخه پزشک عرضه گردند. در این نوع از کفی ها نکته ای که بسیار حائز اهمیت است را می توان کم بودن طول عمر آنها دانست. در واقع طول عمر کفی های طبی کفش می توانند زمانی که این کفی ها به صورت سفارشی تولید نشده اند تا مدت 6 ماه قابل استفاده باشند.

اما در صورتی که به صورت اختصاصی کفی مورد نظر شما سفارش داده شود طول عمر آنها بیشتر می شود و معمولا تا یک یا دو سال با توجه به نحوه استفاده از آنها در شرایط مختلف می توانند دوام داشته باشند. به همین دلیل طول عمر کفی می تواند نشان دهد که آن کفی دارای ویژگی های مناسب برای استفاده در شرایط مختلف است یا خیر.

اندازه های کفی کفش

با توجه به اینکه کفی کفش در اندازه های متفاوتی تولید می شود باید در ابتدا اندازه مورد نظر خود را برای استفاده از کفی کفش مناسب در نظر داشته باشید. برای این منظور باید به حجم کفش مورد نظر خود دقت کنید.

حجم کفش به فضای داخلی آزادی در کفش گفته می شود که پا در آنجا قرار می گیرد. کفی کفش طبی می تواند بر این فضای داخل کفش تاثیر گذار باشد. به همین دلیل توجه به دو نکته زیر در این خصوص ضروری است.

  •   کفی کفش با حجم بالا : این کفی برای کفش هایی نظیر چکمه های پیاده روی یا کفش های مورد نیاز برای دویدن مناسب است. این کفی ها فضای زیادی را می گیرند و می توانند چسبندگی مناسب پا را در کفش ایجاد کنند.
  •   کفی کفش با حجم پایین: این نوع از کفی ها در کفش های ورزشی و یا کفش های روزانه بسیار مناسب هستند. همچنین توجه به ضخامت جوراب نیز در این کفی ها بسیار حائز اهمیت است.

نکات مربوط به مراقبت کفی

کفی های بعد از مارکت معمولاً حدود 12 ماه برای استفاده روزانه یا معمولی دوام دارند. اگر یک جفت کفش داشته باشید که فقط استفاده های گاه به گاه یا فصلی را مشاهده می کند ، ممکن است این امر تا چندین سال افزایش یابد. نکات مراقبت:

هوا را بین آنها جریان بدهید: پای عرق یا خیس؟ کفی ها را مرتباً جدا کنید تا رطوبت در بین کفی و کفش در آن خشک نشود.

آنها را بشویید: در صورت لزوم ، کفی ها را با دست با مواد شوینده ملایم یا مواد شوینده ورزشی و خشک هوا قبل از قرار دادن مجدد بشویید.

آنها را بازرسی کنید: به صورت دوره ای کفی های مخصوص علائم وخیم را برداشته و در صورت لزوم جایگزین کنید.

استانداردهای سایز کفش در جهان

سایز کفش در برندها و کشورهای مختلف با اعداد متفاوتی نشان داده می‌شود. اگر به داخل زبانة یکی از کفش‌هایتان نگاه کنید ممکن است به اعدادی بر بخورید که نشان‌دهندة سایز کفش شما است. به طور معمول سایز کفش‌ها در سه استاندارد اندازه‌گیری می‌شود: سیستم انگلیسی یا Uk، سیستم امریکایی یا US، سیستم اروپایی یا EUROP. در ایران هم سایز کفش بر اساس سیستم اورپایی اندازه‌گیری می‌شود که به طور معمول عددی بین ۳۵ تا ۴۶ است. بر روی زبانه کفشتان ممکن است عدد دیگری هم دیده شود که اندازه طول کفش به سانتی‌متر CM است.

تعیین سایز با اندازه‌گیری طول کف پا

برای بدست آوردن سایز پایتان بهترین راه اندازه‌گیری کف پا است. پای بدون جورابتان را روی سطح صافی قرار دهید و طول پا را اندازه بگیرید، از نوک بلندترین انگشت پا تا انتهای قوزک پا. عدد بدست آمده را در جدول‌های سایز کفش قرار دهید و سایز کفش خود را در هر کدام از استانداردهای مورد نظر بدست آورید.

چگونه سایز کفش مناسب خود را پیدا کنیم؟

اگر قصد خرید اینترنی کفش را دارید یا برند خاصی مدنظرتان است به سایت برند مورد نظر خود سری بزنید و از جدول‌های استاندارد سایز که معمولاً در سایت برندهای معروف قرار دارید استفاده کنید چرا که ممکن است تفاوتهای بسیار اندکی در سایزبندی برندهای مختلف وجود داشته باشد. دقت داشته باشید که اندازه‌ی پای راست و چپ ممکن است با هم برابر نباشند و برای بدست آوردن سایز درست باید پای بزرگ‌تر را معیار اندازه‌گیری قرار داد. همچنین بهتر است طول پا در انتهای روز اندازه‌گیری شود چرا که در انتهای روز به دلیل تجمع خون در کف پا و ورم پا اندازه پاها کمی بزرگ‌تر می‌شود. البته تفاوت اندازه پا در طول روز و شب چندان چشمگیر نیست ولی ممکن است برای کسانی که شغل‌های ایستاده دارند و تمام طول روز را سرپا می‌ایستند اندازه‌گیری پا در روز و شب به دو سایز متفاوت کفش منتهی شود. یک روش ساده‌تر هم این است که یکی از کفش‌های راحت خود را بردارید و طول کف آن را اندازه بزنید یا به زبانه‌ی داخلی کفش نگاه کنید و سایز کفش را که معولاً توی زبانه کفش نوشته می‌شود بخوانید. در اینجا یک نمونه از جدول تعیین سایز را برای آشنایی بیشتر می‌آوریم، ولی این عددها برای انواع کفش‌ها کمی تفاوت دارند. انتظار نداشته باشید کفش پاشنه‌بلند مجلسی و کفش‌کوهتان دقیقاً یک سایز داشته باشند.

نکاتی در مورد انتخاب بهترین کفی کفش

یکی از راهکارهای مناسب برای انتخاب کفی مناسب برای کفش را می توان ایستادن روی کفی دانست، هنگامی که می خواهید پای خود را کفش درآورید. در این روش با ایستادن روی یک پا وزن خود را بر روی کفی بیاندازید.

در این زمان می توانید با استفاده از یک فشار سنج در مورد تحمل بار وارد شده در این کفی اطلاع پیدا کنید. در واقع در این موقعیت می توانید متوجه شوید که این کفی می تواند به درستی از پای شما محافظت کند یا خیر.

پس از این کار کفی موجود در کفش خود را خارج کنید. در این صورت می توانید تفاوت های کفی مناسب در کفش را بهتر درک کنید. در واقع می توانید حجم فضای داخلی کفش را از این طریق بهتر احساس کنید.

با انجام این دو روش می توانید به راحتی کفی مناسب کفش خود را انتخاب کنید. البته این روش ها به صورت چشمی قابل انجام شدن است و این امر نمی تواند در بسیاری از مواقع دلایل علمی داشته باشد. در واقع نوعی آزمون و خطا است.

به همین دلیل برای کسب اطلاعات دقیق از ویژگی های یک کفی کفش مناسب باید در این زمینه از افرادی که آگاهی کافی در این زمینه دارند پرس و جو کنید.

با این حال کفی ای را برای کفش خود برگزینید که احساس راحت بودن را به شما بدهد و بدون ایجاد کوچکترین دردی در پاها یا ستون فقرات شما بتواند در پیاده روی های طولانی، کوهنوردی، ورزش و بسیاری از فعالیت های حرکتی دیگر به شما در این زمینه کمک های شایانی کند.

  مطالب آموزشی مرتبط

  

نحوه انتخاب کفش پیاده روی و دو


نحوه انتخاب کفش پیاده روی و دو   

نحوه انتخاب کفش پیاده روی و دو: این که آیا شما برای سرگرمی و یا آموزش یک ماراتن در حال مسابقه هستید ، کفش های مناسب با دویدن ، پایه و اساس مناسبی را برای کل بدن شما فراهم می کند ادامه مطلب

نحوه انتخاب کفش پیاده روی و دو

  

نحوه انتخاب کفش دویدن


نحوه انتخاب کفش دویدن   

اگر می خواهید مسیرهای پیاده روی را به روشی جدید تجربه کنید یا یک دونده شهری هستید که می خواهد روال مختلف را تغییر دهد ادامه مطلب

نحوه انتخاب کفش دویدن

راهنمای خرید و انتخاب کفش پیاده‌روی مناسب و بادوام

راهنمای خرید کفش ورزشی مخصوص دویدن و معرفی مدل‌های برتر

کفش کتونی ورزشی مناسب چه ویژگی هایی دارد؟

راهنمای خرید کفش ورزشی و کفش پیاده روی

 

   محصولات مشابه