گیمینگ تولز

رابوکالا- گیمینگ تولز- خانه چین- لیدی مد
  

کارهایی که پس از ورزش باید انجام دهید

کارهایی که پس از ورزش باید انجام دهید



کاهش آسیب دیدگی پس از ورزش,سرد کردن پس از ورزش,ورزش

پس از ورزش سرد کردن فراموش نشود

 

9 کاری که باید پس از هر ورزش انجام دهید
چه تازه ورزش را شروع کرده باشید، یا در آن حرفه ای شده باشید، بسیار مهم است که بعد از هر تمرین از بدن خود مراقبت کنید. مراقبت از بدن به کاهش آسیب دیدگی، درد و ناراحتی کمک می کند. مواردی را که در ادامه توضیح داده می شوند پس از ورزش انجام دهید تا بدن بتواند بهترین عملکرد را از خود نشان دهد.

 

1- سرد کردن پس از ورزش:

این واژه ای است که از زبان هر مربی ورزشی می شنوید. هرگز سرد کردن را نادیده نگیرید چون برای بدن بسیار مهم است که به مرحله استراحت برود، کورتیزول و اسید لاکتیک اضافی را بشکند، و از نظر فیزیکی و ذهنی حسی خوب پیدا کند.

 

2- رول فومی:

بلافاصله پس از ورزشتان و وقتی خانه هستید و احساس درد می کنید، حتما از یک رول فومی، توپ تنیس، و هر وسیله ای که برای ماساژ به کار بود استفاده کنید. می توانید از یک رول فومی تو خالی استفاده کنید.

 

3- یخ بگذارید:

اگر آسیب دیدگی دارید و یا قسمتی از بدنتان درد می کند، بهتر است 20 دقیقه روی آن منطقه یخ بگذارید. اگر یک دوره تمرین شدید را به پایان رسانده اید، شاید بهتر باشد برخی تمرینات را در روز های آینده تغییر دهید، و یا فقط بدوید. حمام یخ نیز بسیار تاثیر گذار است.

 

4- عرق بریزید:

برای خلاص شدن از سموم و ساخت اسید لاکتیک، برخی متخصصان توصیه می کنند از سونا یا اتاق بخار استفده کنید. اگر هم دسترسی نداشتید بهترین کار یک دوش آب گرم است.

 

5-تمرینات کشش پس از ورزش:

این مورد شاید واضح باشد، اما کشش در بین تمرینات نیز مهم است، مخصوصا زمانی که در روز های استراحت به سر می برید.

 

6-پس از ورزش آب بنوشید:

برای بازگرداندن عضلات بدن به حالت عادی باید مقدار بسیار زیادی آب بنوشید. تامین آب بدن کلید کار است! پس با آب و مایعات مناسب به بدن خود کمک کنید تا برای تمرین بعدی آماده شود.

 

سرد کردن پس از ورزش,کاهش آسیب دیدگی پس از ورزش,نوشیدن آب پس از ورزش

پس از ورزش برای باز گرداندن عضلات به حالت عادی باید مقدار زیادی آب نوشید

 

7- التهاب را کاهش دهید:

می توانید برای کاهش درد و التهاب از ایبوپروفن استفاده کنید.


8- منیزیم دریافت کنید:

منیزیم برای جلوگیری از گرفتگی عضلات کمکتان می کند، همچنین موجب کاهش استرس هم می شود ( وقتی درد دارید کمی دچار استرس می شوید ) می توانید یک موز، اسفناج، پوست سیب زمینی، دانه های سویا، یا یک قطعه ماهی میل کنید. اگر درد و خستگی تان زیاد است، به خاطر داشته باشید باید زمان بگذارید تا بین ورزش ها استراحت کنید. باید به بدن فرصت داد تا به خوبی ریکاوری کند.

 

9- پروتئین مصرف کنید:

بعد از ورزش بدن به زنجیره ای از آمینو اسید ها نیاز پیدا می کند. می توانید یک میان وعده پروتئینی برای بعد از ورزش در نظر بگیرید. شیر، گوشت مرغ، استیک، تن ماهی یا سالمون نمونه هایی از غذاهای سرشار از پروتئین هستند.
منبع : mag.kermany.com

   محصولات مشابه

   مطالب مشابه 

کارهایی که باید بعد از ورزش انجام دهید
کارهایی که پس از ورزش باید انجام دهید
مهم ترین کارهایی که یک روز قبل از سفر باید انجام دهید
پارک ملی فیوردلند: پیاده روی ها و کارهایی که باید انجام دهید
کارهایی که در سفر به دبی نباید انجام دهید
9 کاری که باید پس از هر ورزش انجام دهید
‏۵ مورد از بدترین کارهایی که می‌توانید قبل از دویدن انجام دهید
برای رژیم لاغری چه کارهایی باید انجام دهی
کارهایی که هرگز نباید بعد از ورزش انجام داد
اگر در جنگل گم شوید چه کاری باید انجام دهید؟

   محصولات مشابه  


   مقالات مشابه  

دلایل برتری ورزش تیر و کمان
فواید و مزایای ورزش دارت
بهترین ورزش رزمی چه ورزشی است؟
فواید ورزش تیراندازی با تفنگ بادی
۱۰ نکته برای امنیت بیشتر در ورزش های آبی
چگونه ورزش رزمی خود را انتخاب کنیم؟
راهنمای خرید کفش دویدن و ورزش (مردانه و زنانه)
وسایل مورد نیاز برای ورزش در خانه
بهترین ورزش رزمی در ایران و جهان برای دفاع شخصی یا قهرمانی کدام است؟ چرا؟
آنچه که از دستکش بوکس باید بدانیم
طرح های معمار امین سلطانپور - حسن سلطانپور - سلطاتپور استودیو - فروشگاه خانه چین - فروشگاه اینترنتی رابوکالا - فروشگاه مد زنانه - مقالات - سایت مپ - نقشه سایت - تماس با ما - صفحه اصلی