گیمینگ تولز

رابوکالا- گیمینگ تولز- خانه چین- لیدی مد
  

چگونه با سه ورزش ساده به درمان کمر درد کمک کنیم ؟

چگونه با سه ورزش ساده به درمان کمر درد کمک کنیم ؟



درمان کمر درد, درمان کمر درد شدید, درمان کمر درد

درمان کمر درد با ورزش

 

سالانه میلیون‌ها نفر به کمردرد دچار می‌شوند که معمولا به خاطر کم‌تحرکی و یا فشار زیاد به کمر بروز می‌‌کند و به نظر می‌آید این وضعیت راه چاره‌ای برای درمان باقی نگذاشته، ولی اینطور نیست. راه‌های درمان زیادی از مصرف دارو گرفته تا عمل جراحی وجود دارد.

یکی از مطمئن‌ترین و موثرترین راه‌های درمان کمردرد، حرکت‌‌های ورزشی منظم است که می‌توان با انجام برخی از حرکات ورزشی میزان کمردرد را کاهش داد.

 

علت کمر درد

شایع ترین علت کمر درد گرفتگی عضلات کمر و اسپاسم عضلانی است. انجام حرکات ناصحیح با کمر می تواند به اسپاسم منجر شود. و اسپاسم عضلانی نیز در نهایت به گرفتگی کمر و درد شدید منجر می شود. اسپاسم عضلانی ممکن است بعد از خم کردن یا چرخاندن کمر به شیوه  ناصحیح اتفاق بیافتد و یا ممکن است بعد از یک عطسه یا سرفه ناگهانی رخ دهد.

 

همچنین انجام حرکات ساده ای مانند خم شدن برای بستن بند کفش یا چرخاندن کمر برای نگاه کردن به سمت دیگر نیز می تواند موجب اسپاسم عضلانی کمر شود.  بلند کردن اشیای سنگین به شیوه ناصحیح نیز معمولا به اسپاسم عضلانی منجر می شود.

 

کمر درد های مزمن همچنین ممکن است بعد از یک تصادف یا ضربه شدید به کمر ایجاد شوند. گودی کمر در بعضی موارد می تواند موجب کمردرد شود؛ علت گودی کمر می تواند ناشی از عوامل مختلفی از جمله وضعيت نادرست بدن در هنگام نشستن، ايستادن و راه‌ رفتن، ناهنجاري‌هاي مادرزادي مهره‌ها، بيماري‌هاي عصبي- عضلاني، جراحي کمر، بيماري‌هاي لگن و يا بيماري‌هاي مفصل ران باشد.

 

نکاتی برای انجام تمرینات

قبل انجام ورزش کمردرد حتما با پزشک خود مشورت کنید، خصوصا اگر سابقه مشکلات کمر یا آسیب کمر دارید. در هنگام کشش ، حرکت را به آرامی انجام دهید و از انجام حرکات سریع و ناگهانی خودداری کنید و هنگام کشش بر عضلات خود تمرکز کنید. عضله را تا حدی کشش دهید که هنوز راحت است و دردناک نیست.

 

رفتارهای بدنی متناسب برای پیشگیری از کمر درد:

- درست بایستید. وضعیت لگنی باید در حالت خنثی قرار داشته باشد. اگر مجبور هستید که به مدت طولانی بایستید، پاهای تان را بر روی یک چهارپایه کوچک جابجا نمایید تا وزن بدن  بر روی قسمت پایینی کمر قرار نگیرد. وضعیت مناسب بدن موجب کاهش فشار وارد به عضلات کمر می شود.

 

- درست بنشینید. صندلی دارای پشتی کوتاه، دسته های مناسب و پایه گردان را برای نشستن انتخاب نمایید. برای حفظ قوس طبیعی کمرتان، از یک بالشت کوچک یا حوله لوله شده استفاده نمایید. زانوها و باسن تان باید در یک سطح قرار بگیرند. حداقل هر نیم ساعت یکبار تغییر وضعیت دهید.

 

- اجسام را به طرز صحیح بلند کنید. وزن بار را روی پاهای تان قرار دهید. به صورت صاف و مستقیم بنشینید و بایستید. کمرتان صاف باشد و تنها هنگام زانو زدن آن را خم نمایید. جسم سنگین را نزدیک بدن تان نگه دارید. از بلند کردن و چرخیدن همزمان خودداری نمایید. اگر جسم مورد نظر بسیار سنگین یا حمل آن مشکل است، از شخص دیگری کمک بگیرید. یادگرفتن روش صحیح بلند کردن اجسام سنگین در پیشگیری ازعود کمردرد بسیار موثر است.

 

حرکت ورزشی برای کمر درد

حرکت گربه 

درمان کمر درد, درمان کمر درد شدید, درمان کمر درد

بهترین ورزش برای درمان کمر درد

 

این حرکت ترکیب دو حرکت یوگا است و باعث می‌شود که فشار در قسمت پایینی ستون فقرات کمتر شود.

 

چهار دست و پا بر روی زمین قرار بگیرید. در یک حرکت کمر را به سمت داخل خم کنید و در حرکت دیگر کمر را به سمت بیرون فشار دهید. به دم و باز دم خود در انجام این حرکت توجه کنید. این حرکت‌ را با پنج بار تکرار انجام دهید.

 

خم کردن یک پا در شکم

درمان کمر درد, درمان کمر درد شدید, درمان کمر درد

ورزش درمانی برای رفع کمر درد

 

این حرکت باعث کشیده شدن عضلات پایین کمر و لگن می‌شود و میزان فشار بر روی ستون فقرات را کمتر می‌کنند.

 

برای انجام این حرکت در حالی که خوابیده‌اید دست‌ها را در کنار بدن قرار دهید. یک پا را در شکم خم کنید و با دست‌ها نگه دارید و پای دیگر را بر روی زمین دراز کنید. این حرکت را بر روی پای دیگر نیز انجام دهید. این حرکت را با ۱۰ بار تکرار انجام دهید.

 

تمرین کششی چرخش عضلات پایین تنه

درمان کمر درد, درمان کمر درد شدید, درمان کمر درد

روشهای درمان کمر درد با ورزش

 

در حالی که به پشت دراز کشیده اید، با زانوهای خم شده، پاها و زانوها را در کنار هم نگه دارید.

 

به آرامی زانوهایتان را به یک سمت پایین بیاورید تا وقتی که کشش ملایم رو به متوسطی را در جهت دیگر پایین کمر و سرین حس کنید. این حالت را 15 تا 20 ثانیه حفظ کنید و سپس 3 تا 5 بار برای سمت دیگر بدن تکرار کنید.

 

گردآوری: بخش ورزشی

 

 



سلامتی و تندرستی با ورزش

  • چگونه درد در قسمت پایینی کمر را درمان کنیم ؟
  • درمان کمر درد با تقویت و استحکام آن + تصاویر
  • چه ورزشی برای کاهش کمردرد مناسب است
  • کاهش دردکمر با تمرینات ورزشی (+تصاویر)
  • ۳ ورزش مناسب برای تقویت عضلات کمر

   محصولات مشابه

   مطالب مشابه 

چگونه با سه ورزش ساده به درمان کمر درد کمک کنیم ؟
چگونه درد در قسمت پایینی کمر را درمان کنیم ؟
چند راه حل و ورزش ساده برای درمان خروپف
عرق کردن کودکان نشانه چیست و چگونه آن را درمان کنیم؟
ژله ای شدن مدفوع در نوزادان چه علتی دارد؟ چگونه آن را درمان کنیم
چگونه با انجام ورزش وزن کم کنیم
چگونه با ورزش بیشتر وزن کم کنیم؟
چگونه در تعطیلات ورزش کنیم؟
چگونه در زمان خستگی ورزش کنیم
چگونه در هوای آلوده ورزش کنیم؟

   محصولات مشابه  


   مقالات مشابه  

چگونه ورزش رزمی خود را انتخاب کنیم؟
چگونه بارونی بچه ها را انتخاب کنیم
چگونه کتاب صوتی تولید کنیم ؟
چگونه یک اسکوتر برقی را انتخاب کنیم؟
چگونه تمپو دقیق یک آهنگ را پیدا کنیم؟
چگونه کیسه خواب مناسبی انتخاب کنیم؟
چگونه مناسب ترین صندلی مسافرتی را انتخاب کنیم؟
بهترین کنسول بازی کدام است؟ چگونه بین Xbox و playstation انتخاب کنیم؟
آموزش ساده و سریع طراحی سربرگ در فتوشاپ
دلایل برتری ورزش تیر و کمان
طرح های معمار امین سلطانپور - حسن سلطانپور - سلطاتپور استودیو - فروشگاه خانه چین - فروشگاه اینترنتی رابوکالا - فروشگاه مد زنانه - مقالات - سایت مپ - نقشه سایت - تماس با ما - صفحه اصلی