گیمینگ تولز

رابوکالا- گیمینگ تولز- خانه چین- لیدی مد
  

هشت تصور غلط ورزشی

هشت تصور غلط ورزشی



اهمیت نرمش قبل از ورزش

بهتر است بدن را قبل از ورزش گرم کنید و حرکات کششی پویا انجام دهید

 

بچه‌های مدرسه قبل از شروع تمرینات برای گرم کردن بدن حرکات کششی انجام می‌دهند .

 برخی توصیه‌های ورزشی پایه و اساس علمی درستی ندارند اما در بین ورزشکاران بسیار گفته می‌شوند و ممکن است که موجب راهنمایی غلط و تمرینات اشتباه شوند.

 

هشت تصور غلطی که در ورزش وجود دارد، عبارتند از:

 

۱. انجام حرکات کششی قبل از ورزش برای جلوگیری از آسیب‌دیدگی‌: 

بسیاری از ما شنیده‌ایم که بهتر است قبل از ورزش حرکات کششی ایستا و ساکن انجام دهیم. برای مثال دست‌ها را به سر انگشتان پا برسانیم. با این حال تحقیقات علمی این مساله را ثابت نمی‌کنند. حتی انجام حرکات کششی ایستا قبل از ورزش باعث آسیب رسیدن به بدن نیز می‌شود. بهتر است بدن را قبل از ورزش گرم کنید و حرکات کششی پویا انجام دهید. برای مثال حرکات پرشی می‌توانند موثر باشند.

 

۲. با شکم خالی ورزش کنید تا بیشتر چربی بسوزانید: 

بررسی‌های علمی نشان داده است که ورزش با شکم خالی باعث سوزاندن چربی می‌شود، اما  برای طولانی مدت. برای مثال در طول روزهای متمادی یا هفته‌های متمادی تاثیر این کار کاهش پیدا می‌کند.

 

۳. ضربان قلب خود را به هنگام ورزش اندازه‌گیری کنید:

ضربان قلب همیشه نمی‌تواند میزان شدت حرکت را مشخص کند. ماکزیمم ضربان قلب هر کسی با فرد دیگر متفاوت است و اندازه‌گیری ماکزیمم ضربان قلب نیز کار راحتی نیست.

 

بهتر است شدت حرکت را با کمک روش‌های دیگر اندازه‌گیری کنید برای مثال می‌توانید که شدت حرکت چقدر صحبت کردن را برای ما سخت می‌کند و به ‌این‌ ترتیب شدت حرکت را اندازه‌گیری کنید.

 

۴. به هنگام راه رفتن وزنه حمل کنید: 

این کار می‌تواند استقامت شما را افزایش دهد، اما باعث کالری سوزی بیش‌تر نمی‌شود. در صورتی که وزنه‌های سنگین حمل کنید ممکن است که باعث آسیب رسیدن به بدن شود.

 

۵. کفش‌های دویدن را مطابق با نوع پای خود انتخاب کنید: 

برای افرادی که پایشان به داخل یا خارج انحراف دارد کفش‌های مختلفی ارائه می‌شود. با این حال بررسی‌ها نشان داده است این افراد اگر کفش‌های خنثی بپوشند کم‌تر دچار آسیب می‌شوند و پوشیدن کفش‌های خاص صرفا باعث کاهش آسیب نمی‌شود.

 

۶. آب بنوشید: 

بررسی‌ها نشان داده است که تشنگی راهی مناسب برای فهمیدن نیاز بدن به آب است و لازم نیست که بیش‌تر از حد نیاز آب بنوشید. در صورتی که بیش از حد آب بنوشید میزان سدیم بدن کاهش چشمگیری پیدا می‌کند و خطرناک است.

 

۷. رنگ ادرار نشان دهنده میزان کمبود آب بدن است: 

درست است که رنگ ادرار به صورت کلی می‌تواند میزان کمبود آب بدن را نشان می‌دهد، اما مواد غذایی که مصرف کرده‌اید نیز می‌توانند به رنگ ادرار تاثیرگذار باشند. خودتان را قبل و بعد از ورزش وزن کنید. اگر بیش از یک یا دو کیلو وزن شما تغییر کرد این نشان می‌دهد که آب بدن شما بیش از حد کم شده است و باید آب بیش‌تری بنوشید.

 

۸. بعد از ورزش غذا بخورید تا انرژی بدن تامین شود: 

خوردن کربوهیدرات بعد از ورزش می‌تواند به ورزشکاران استقامتی کمک کند. گفته می‌شود که شیر کاکائو گزینه مناسبی است زیرا کربوهیدرات و پروتیین داد. اما افرادی که تنها پیاده‌روی می‌کنند یا به مدت ۳۰ تا ۶۰ ‌دقیقه ورزش هوازی سبک انجام می‌دهند نیازی به مصرف چنین مواد غذایی ندارند.

 

منبع: ایسنا

 

   محصولات مشابه

   مطالب مشابه 

ویزای ورزشی چیست؟ انواع ویزای ورزشی
اضطراب ورزشی چیست؟ مقابله با اضطراب ورزشی
نوشیدنی های ورزشی و انواع نوشیدنی ورزشی
چه ورزشی مناسب چه سنی است؟
فیزیوتراپی ورزشی
رشته ورزشی کوک سول وان
انواع کش ورزشی
هشت تصور غلط ورزشی
آشنایی با رشته ورزشی وود بال
هشت اشتباه ورزشی در تابستان

   محصولات مشابه  

کش ورزشی گلداستار مدل 0001 بسته 3 عددی به همراه پودر ورزشی کش ورزشی گلداستار مدل 0001 بسته 3 عددی به همراه پودر ورزشی
مشاهده مشخصات و خرید

طناب ورزشی کالای ورزشی پروین مدل K300 طناب ورزشی کالای ورزشی پروین مدل K300
مشاهده مشخصات و خرید

طناب ورزشی کالای ورزشی پروین مدل B9 طناب ورزشی کالای ورزشی پروین مدل B9
مشاهده مشخصات و خرید

طناب ورزشی کالای ورزشی پروین مدل P5 طناب ورزشی کالای ورزشی پروین مدل P5
مشاهده مشخصات و خرید

مانت دوربین ورزشی DCA717 مناسب برای دوربین ورزشی مانت دوربین ورزشی DCA717 مناسب برای دوربین ورزشی
مشاهده مشخصات و خرید

ساک ورزشی مدل MT-P07-21  غیر اصل ساک ورزشی مدل MT-P07-21 غیر اصل
مشاهده مشخصات و خرید

ساک ورزشی مدل KS-176-1  غیر اصل ساک ورزشی مدل KS-176-1 غیر اصل
مشاهده مشخصات و خرید

ساک ورزشی مدل 12  غیر اصل ساک ورزشی مدل 12 غیر اصل
مشاهده مشخصات و خرید

ساک ورزشی کد A12  غیر اصل ساک ورزشی کد A12 غیر اصل
مشاهده مشخصات و خرید

کش ورزشی مدل Tb4 کش ورزشی مدل Tb4
مشاهده مشخصات و خرید

ساک ورزشی مدل KS-175  غیر اصل ساک ورزشی مدل KS-175 غیر اصل
مشاهده مشخصات و خرید

ساک ورزشی مدل KS-176  غیر اصل ساک ورزشی مدل KS-176 غیر اصل
مشاهده مشخصات و خرید

ساک ورزشی مدل MT-P07-22  غیر اصل ساک ورزشی مدل MT-P07-22 غیر اصل
مشاهده مشخصات و خرید

ساک ورزشی مدل KS-174  غیر اصل ساک ورزشی مدل KS-174 غیر اصل
مشاهده مشخصات و خرید

کش ورزشی مدل c02 کش ورزشی مدل c02
مشاهده مشخصات و خرید

کش ورزشی مدل c01 کش ورزشی مدل c01
مشاهده مشخصات و خرید

ساک ورزشی کد 253  غیر اصل ساک ورزشی کد 253 غیر اصل
مشاهده مشخصات و خرید

کش ورزشی کد 01 کش ورزشی کد 01
مشاهده مشخصات و خرید

ساک ورزشی کد Mhr-268-Ad  غیر اصل ساک ورزشی کد Mhr-268-Ad غیر اصل
مشاهده مشخصات و خرید

ساک ورزشی کد 902  غیر اصل ساک ورزشی کد 902 غیر اصل
مشاهده مشخصات و خرید


   مقالات مشابه  

کفش ورزشی؛راهنمای خرید انواع کفش ورزشی مردانه و زنانه
عینک ورزشی ، راهنمای انتخاب کامل عینک ورزشی براساس فریم ، لنز و رنگ
راهنمای انتخاب ساک ورزشی
راهنمای خرید کفش ورزشی
خصوصیات لباس ورزشی مناسب
راهنمای خرید زیرانداز ورزشی (مت)
مهم‌ترین خصوصیات لباس‌های ورزشی
نکات مهم خرید کفش ورزشی مردانه
مهم ترین خصوصیات یک لباس ورزشی خوب
راهنمای خرید کفش ورزشی و کفش پیاده روی
طرح های معمار امین سلطانپور - حسن سلطانپور - سلطاتپور استودیو - فروشگاه خانه چین - فروشگاه اینترنتی رابوکالا - فروشگاه مد زنانه - مقالات - سایت مپ - نقشه سایت - تماس با ما - صفحه اصلی