گیمینگ تولز

رابوکالا- گیمینگ تولز- خانه چین- لیدی مد
  

چرا از تمرینات بدنسازی‌تان نتیجه نمی‌گیرید؟

چرا از تمرینات بدنسازی‌تان نتیجه نمی‌گیرید؟



برنامه بدنسازی

دلایل زیادی می‌توانند مانعی برای نتیجه نگرفتن شما از تلاش‌های ورزشی‌تان باشند‎

 

چرا با وجود این همه فعالیت، نتایجی را که می‌خواهید نمی‌گیرید؟ در اینجا چند دلیل را برای‌تان توضیح می‌دهیم که می‌توانند توجیه‌کننده‌ی عدم پیشرفت‌تان باشند.

 

اگر هر هفته ساعت‌های زیادی را در باشگاه صرف تمرینات سخت کنید و تمام تلاش‌تان را برای داشتن رژیم غذایی سالم انجام دهید اما نتیجه‌ای از این همه تلاش نگیرید، حتما بی‌انگیزه و ناامید خواهید شد.

 

واقعا نمی‌دانید چرا و تنها چیزی که می‌دانید این است که درصد چربی‌تان کاهشی نداشته و تغییری در وضعیت اندام‌های‌تان هم نمی‌بینید. مشکل کجاست؟ چرا با وجود این همه فعالیت، نتایجی را که می‌خواهید نمی‌گیرید؟ در اینجا چند دلیل را برای‌تان توضیح می‌دهیم که می‌توانند توجیه‌کننده‌ی عدم پیشرفت‌تان باشند.

  

شدت تمرینات‌تان به اندازه‌ی کافی نیست 

اگر وقتی از تمرین برمی‌گردید خسته نیستید شاید به این دلیل باشد که به بدن‌تان به اندازه‌ی کافی فشار وارد نمی‌کنید تا محدودیت‌هایش را کنار بزند. تمریناتی که با شدت پایین انجام شوند، با سرعت بسیار کمتری شما را به هدف می‌رسانند. شدت را بالا ببرید تا زودتر نتیجه را ببینید.

 

شدت تمرینات‌تان بیش از حد است 

بدن شما توانایی‌های محدودی دارد که باید آنها را بشناسید. اگر عضلات‌تان رشد نمی‌کنند یا سیستم قلبی و تنفسی‌تان دچار جدال همیشگی‌ است، ممکن است علامت این باشد که خیلی زیاد به خودتان فشار می‌آورید.

 

در تمرین‌ها تنوع ایجاد نمی‌کنید 

انجام تمرینات یکسان هر روزه، تاثیر منفی روی نتایج خواهد گذاشت و به جای رسیدن به هدف، روند فیتنس‌تان راکد خواهد شد. روتین تمرین‌های‌تان را هر ۴ تا ۶ هفته بازبینی کنید و تغییرات لازم را انجام دهید. بگذارید گاهی بدن‌تان غافلگیر شود تا روند رشد عضلات، متوقف نشود.

  

به اندازه‌ی کافی استراحت نمی‌کنید 

استراحت، بخش بسیار مهمی از تلاش‌های شما در مسیر فیتنس و بدنسازی است. بدن شما به خواب و استراحت نیاز دارد تا خودش را از تمرینات شدیدی که انجام داده ریکاوری کند. اگر شب‌ها، ۷ تا ۸ ساعت خواب باکیفیت نداشته باشید، به بدن‌تان فرصت کافی جهت ترمیم آسیب‌ها را نداده و فیبرها جدید عضلانی رشد نخواهند کرد.

 

زمان زیادی را بدون تحرک می‌مانید 

فرقی نمی‌کند چقدر به بدن‌تان فشار بیاورید و چه تمرین‌های سختی انجام دهید، اگر زمان زیادی را در اتومبیل یا پشت میز می‌نشینید، به نفع دست‌آوردهای ورزشی‌تان نیست. شاید نتوانید شغل‌تان را عوض کنید اما برنامه ریزی کنید که در طول روز، حرکاتی انجام دهید و فعالیت‌هایی داشته باشید.

 

تمرینات اشتباهی را انتخاب کرده‌اید 

آیا تمام توجه و تمرکزتان روی تمرینات استقامتی است؟ شاید هم به تمرین روی سیستم قلبی و تنفسی‌تان توجه کامل را ندارید. یا شاید ۱۰۰ درصد انرژی‌تان را صرف تمرینات هوازی می‌کنید. عضلات‌تان چطور؟ یک برنامه‌ی خوب و موثر تمرینی باید شامل تمرینات متناوب با شدت بالا، تمرینات استقامتی و تمرینات هوازی باشد تا نتیجه بدهد.

  

تغذیه‌ی درستی ندارید 

شما باید طبق نیازهای بدن‌تان غذا بخورید، نه بر اساس میل و درخواست شکم‌تان! هدف شما باید جوری برنامه ریزی کنید که بزرگ‌ترین وعده‌ی غذایی روزتان را کمی بعد از تمرین بخورید و بعد از ظهر دیگر چیزی نخورید. حتما غذاهای باکیفیت استفاده کنید، غذاهایی که به بدن‌تان مواد مغذی مورد نیازش را برسانند.

 

فرم انجام حرکات‌تان نادرست است 

اگر نسبتا مبتدی باشید ممکن است هنوز در اجرای حرکات ورزشی به تبحر لازم نرسیده و تمرین‌ها را درست انجام ندهید. فرم نادرست نه تنها ریسک آسیب را بالا می‌برد بلکه احتمال ِ داشتن پیشرفت را نیز کاهش می‌دهد.

 

اینها تنها چند دلیل از دلایل زیادی بودند که می‌توانند مانعی برای نتیجه نگرفتن شما از تلاش‌های ورزشی‌تان باشند. بهتر است نگاه دقیق‌تری به کارهایی که انجام می‌دهید بیندازید و موشکافانه آنها را بازبینی کنید!

 

منبع: برترین ها

 

   محصولات مشابه

   مطالب مشابه 

بدنسازی در ماه رمضان
قلیان و بدنسازی
افزایش اشتها در بدنسازی
از کمربند بدنسازی استفاده کنیم یا خیر؟
چرا از تمرینات بدنسازی‌تان نتیجه نمی‌گیرید؟
چه سنی برای شروع بدنسازی مناسب است؟
چند تمرین ورزشی عالی با کمک کش بدنسازی
اشتباهات رایج خانم ها در بدنسازی
نصیرزاده رئیس فدراسیون بدنسازی شد
نکات مهم در تمرینات بدنسازی بانوان

   محصولات مشابه  

دستگیره بدنسازی اسفنج دارتک قلاب مخصوص حرکات کششی در دستگاه بدنسازی دستگیره بدنسازی اسفنج دارتک قلاب مخصوص حرکات کششی در دستگاه بدنسازی
مشاهده مشخصات و خرید

کش بدنسازی کد BH-479 کش بدنسازی کد BH-479
مشاهده مشخصات و خرید

کش بدنسازی مدل BH-B1 کش بدنسازی مدل BH-B1
مشاهده مشخصات و خرید

کش بدنسازی مدل BH-D1 کش بدنسازی مدل BH-D1
مشاهده مشخصات و خرید

میز بدنسازی مدل A28-50.50 میز بدنسازی مدل A28-50.50
مشاهده مشخصات و خرید

کش بدنسازی مدل CX3 کش بدنسازی مدل CX3
مشاهده مشخصات و خرید

کش بدنسازی مدل X2 کش بدنسازی مدل X2
مشاهده مشخصات و خرید

کش بدنسازی مدل BH-C1 کش بدنسازی مدل BH-C1
مشاهده مشخصات و خرید

کش بدنسازی مدل H-S-02 کش بدنسازی مدل H-S-02
مشاهده مشخصات و خرید

مچ بند بدنسازی مدل Q22 مچ بند بدنسازی مدل Q22
مشاهده مشخصات و خرید

کش بدنسازی مدل BH-E1 کش بدنسازی مدل BH-E1
مشاهده مشخصات و خرید

کش بدنسازی مدل X1 کش بدنسازی مدل X1
مشاهده مشخصات و خرید

کش بدنسازی مدل BH-A1 کش بدنسازی مدل BH-A1
مشاهده مشخصات و خرید

توپ بدنسازی کد 007 توپ بدنسازی کد 007
مشاهده مشخصات و خرید

توپ بدنسازی کد 006 توپ بدنسازی کد 006
مشاهده مشخصات و خرید

توپ بدنسازی کد 007 توپ بدنسازی کد 007
مشاهده مشخصات و خرید

توپ بدنسازی کد 006 توپ بدنسازی کد 006
مشاهده مشخصات و خرید

مچ بند بدنسازی طرح یک مچ بند بدنسازی طرح یک
مشاهده مشخصات و خرید

کش بدنسازی مدل X3 کش بدنسازی مدل X3
مشاهده مشخصات و خرید

کش بدنسازی مدل X4 کش بدنسازی مدل X4
مشاهده مشخصات و خرید


   مقالات مشابه  

بهترین دستگاه‌های هوازی در بدنسازی
راهنمای خرید ست ورزشی مردانه مناسب باشگاه بدنسازی
طرح های معمار امین سلطانپور - حسن سلطانپور - سلطاتپور استودیو - فروشگاه خانه چین - فروشگاه اینترنتی رابوکالا - فروشگاه مد زنانه - مقالات - سایت مپ - نقشه سایت - تماس با ما - صفحه اصلی