گیمینگ تولز

رابوکالا- گیمینگ تولز- خانه چین- لیدی مد
  

ورزشی مفید برای مقابله با استرس

ورزشی مفید برای مقابله با استرس



ورزش, ورزش برای مقابله با استرس,استرس

آرامش و کاهش استرس یکی از مزایای ورزش است

 

ورزش و کاهش استرس
این روزها خسته و کسل هستید و کلی کار ناتمام دارید و استرس زیادی را تجربه می کنید؟ پیشنهاد ما به شما این است که لابلای همه مشغله هایتان زمانی را به ورزش آن هم ورزش های هوازی اختصاص دهید. شاید بگویید با این همه استرس و خستگی چطور می توان ورزش کرد، شاید هم بگویید ورزش شما را خسته تر می کند اما ما به پشتوانه تحقیقات علمی به شما می گوییم سخت در اشتباه هستید چرا که ورزش نه تنها خستگی شما را دوچندان نمی کند بلکه آرامش فکری و آسودگی جسمی بیشتری برایتان به ارمغان می آورد و می توانید با روحیه بهتر، آرامش بیشتر و اعتماد به نفس بالاتر زندگی تان را پیش ببرید.

 

شنا، ورزشی آرامش بخش
با دکتر کامکاری، روان شناس و دبیر کمیسیون روان شناسی ورزش در مورد اینکه چه ورزش هایی به آرامش ما کمک و استرس را از ما دور می کنند، گفت وگو کرده ایم.

 

آیا ورزش می تواند باعث آرامش در افراد شود؟

بله، ورزش نه تنها باعث سلامت جسم ما می شود بلکه به سلامت روانی مان هم کمک زیادی می کند و البته آرامش یکی از مزایای ورزش است. جسم و روان ما همواره با یکدیگر در تعامل هستند و روی هم اثر می گذارند. زمانی که فردی ورزش های هوازی انجام می دهد سیستم تنفسی او عملکرد بهتری خواهد داشت، ریه ها دم و بازدم را بهتر انجام می دهند و اکسیژن بیشتری به خون می رسد و همه اینها باعث عملکرد بهتر قلب می شود. افرادی که به طور مستمر ورزش می کنند روحیه شاداب تری دارند و آرامش بیشتری را در زندگی خود تجربه می کنند و اعتماد به نفس بیشتری هم دارند.

 

چه ورزش هایی بیشتر به آرامش ما کمک می کنند؟

همه ورزش ها در ایجاد آرامش مفید هستند اما آرامش بخش ترین ورزش که مانند مسکنی استرس و اضطراب را کاهش می دهد، شناست، آن هم شنا کردن آرام. مسکنی که نه تنها هیچ عارضه ای ندارد بلکه برای جسم و روانمان بسیار مفید است.

 

شنا در گروه ورزش های هوازی است. ویژگی این ورزش ها چیست؟
طی انجام ورزش های هوازی، اکسیژن به صورت مداوم به گروه عضلانی اصلی می رسد. یکی دیگر از ویژگی های ورزش های هوازی این است که ورزش در مدت زمان نسبتا طولانی با سرعتی یکنواخت انجام می شود. نرم دویدن و شنا کردن جزو گروه ورزش های هوازی هستند. البته منظور ما شنایی است که با سرعت یکنواخت و آهسته انجام شود و گاهی تند و گاهی کند نباشد. در این شنا باید اکسیژن گیری صحیح انجام شود. پیاده روی تند، دو استقامت و نرم دویدن از دیگر ورزش های هوازی هستند. با این حال نرم دویدن و شنای آرام از بهترین ورزش ها برای دستیابی به آرامش محسوب می شوند.

 

ورزش برای مقابله با استرس,ورزش,شنا

شنا، آرامش بخش ترین ورزشی است که مانند مسکن استرس و اضطراب را کاهش می دهد

 

چگونه ورزش های هوازی باعث کاهش استرس می شوند؟
این ورزش ها روی تنظیمات شیمیایی بدن تاثیر می گذارند. این تاثیرگذاری ۳ مرحله دارد. انجام ورزش های هوازی به صورت آرام و یکنواخت ابتدا باعث می شود اکسیژن بیشتری به بدن برسد او به این شکل مانع افزایش اسید لاکتیک در خون شود. در نتیجه احساس خستگی و فرسودگی در فرد ایجاد نمی کند و حتی باعث کاهش آن می شود. در مرحله بعدی ترشح مواد شیمیایی آرامش بخش و شادی آفرین در بدن افزایش پیدا می کند و همین امر باعث شادی در فرد می شود.

سپس فرد خستگی توام با آرامش را تجربه خواهد کرد. ورزش های هوازی تنیدگی و تنش عضلانی را از بین می برند و افسردگی و بی قراری و تنش را کاهش می دهند و باعث آرامش فرد می شوند.

 

آیا ورزش بهترین دارویی است که می تواند حال ما را خوب کند؟
بله، متاسفانه این روزها برخی از جوانان به بهانه کاهش استرس و تجربه شادی و سرخوشی به مصرف داروها و موادی روی می آورند که بسیار زیان آور است و به مرور زمان بدن به آنها معتاد می شود و البته تاثیر اولیه خود را هم از دست می دهند در حالی که ورزش مستمر نه تنها آرامش و شادی همیشگی برای ما به ارمغان خواهد آورد بلکه اگر درست انجام شود هیچ عارضه ای هم ندارد.

 

بهترین زمان برای ورزش چه موقع است؟
شما می توانید ورزش های هوازی را در هر زمانی که دوست دارید انجام دهید و تعیین زمان برای انجام ورزش به ریتم بدن شما بستگی دارد ولی معمولا بهتراست این ورزش ها صبح قبل از صبحانه یا شب انجام شوند. توصیه می شود افراد کهنسال روزانه نیم ساعت و جوانان نیم تا یک ساعت و نیم این ورزش ها را انجام دهند اما یادتان باشد این ورزش ها را آرام انجام دهید تا ضربان قلبتان از ۱۴۰ بالاتر نرود.

 

ورزش های هوازی چه تاثیری روی بچه ها دارند؟
تحقیقات نشان داده سیستم عصبی و عضلانی افرادی که در دوران کودکی (از ۵ سالگی ) ورزش های هوازی را انجام می دهند بهتر رشد می کند. این ورزش ها تاثیرات مثبتی روی رشد و عملکرد قشر مغز دارد. جالب است بدانید قشر مغز وظیفه تصمیم گیری را در بدن برعهده دارد.
منبع : aftabir.com



سلامتی و تندرستی با ورزش

  • 6 ورزش ضدآرتروز
  • آيا ممكن است ورزش موجب افزايش وزن شود؟
  • آیا باسن و ران های بزرگی دارید؟!
  • آیا تا بحال به فواید درمانی شنا دقت کرده اید؟!!
  • تردمیل بهتره یا دوچرخه ثابت؟
  • تمریناتی برای داشتن پاهای قوی

   محصولات مشابه

   مطالب مشابه 

اضطراب ورزشی چیست؟ مقابله با اضطراب ورزشی
موافقت نمایندگان با تحقیق و تفحص از شرکت‌های خودرو سازی
ورزش استقامتی اضطراب را کاهش می‌دهد
تابش نور بر جمجمه اعتیاد و اضطراب را درمان می کند!
اگر همیشه اضطراب دارید این تمرین ها را انجام دهید
با رفلکسولوژی استرس، اضطراب، درد و خستگی را درمان کنید
چه ورزش‌هایی برای درمان افسردگی و اضطراب مناسب هستند؟
نقش تغذیه در مقابله با کمردرد
مکیدن لب در کودکان و روش های مقابله به آن
نکات مهم برای مقابله با وزش باد در سفر

   محصولات مشابه  

تحقیق اضطراب و راه های مقابله با آن تحقیق اضطراب و راه های مقابله با آن
مشاهده مشخصات و خرید

دانلود پاورپوینت مهارت مقابله با اضطراب دانلود پاورپوینت مهارت مقابله با اضطراب
مشاهده مشخصات و خرید

تحقیقبهداشت روان و مهارتهای مقابله با استرس ، اضطراب ، خشم 40 ص تحقیقبهداشت روان و مهارتهای مقابله با استرس ، اضطراب ، خشم 40 ص
مشاهده مشخصات و خرید

نقش سبک های فرزند پروری والدین در پیش بینی اضطراب امتحان و اضطراب اجتماعی دانش آموزان نقش سبک های فرزند پروری والدین در پیش بینی اضطراب امتحان و اضطراب اجتماعی دانش آموزان
مشاهده مشخصات و خرید

تحقیق درباره اضطراب تحقیق درباره اضطراب
مشاهده مشخصات و خرید

تحقیق در مورد ترس و اضطراب تحقیق در مورد ترس و اضطراب
مشاهده مشخصات و خرید

دانلود تحقیق اضطراب در كودكان دانلود تحقیق اضطراب در كودكان
مشاهده مشخصات و خرید

تحقیق آماده در مورد اضطراب و استراس تحقیق آماده در مورد اضطراب و استراس
مشاهده مشخصات و خرید

تحقیق مقابله با فرار مالیاتی تحقیق مقابله با فرار مالیاتی
مشاهده مشخصات و خرید

تحقیق تهاجم فرهنگی و راهکارهای مقابله با آن تحقیق تهاجم فرهنگی و راهکارهای مقابله با آن
مشاهده مشخصات و خرید

تحقیق در مورد تحلیل مقابله ای فسلفی تحقیق در مورد تحلیل مقابله ای فسلفی
مشاهده مشخصات و خرید

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اختلال اضطراب اجتماعی مبانی نظری و پیشینه تحقیق اختلال اضطراب اجتماعی
مشاهده مشخصات و خرید

تحقیق راهكار هاي مناسب براي مقابله با تهاجم فرهنگي تحقیق راهكار هاي مناسب براي مقابله با تهاجم فرهنگي
مشاهده مشخصات و خرید

تحقیق شناخت علفهاي هرز و راه های مقابله با آنها، 70 صفحه،docx تحقیق شناخت علفهاي هرز و راه های مقابله با آنها، 70 صفحه،docx
مشاهده مشخصات و خرید

تحقیق روشهای مقابله با افکار منفی در روانشناسی - نسخه ورد تحقیق روشهای مقابله با افکار منفی در روانشناسی - نسخه ورد
مشاهده مشخصات و خرید

تحقیق درباره بررسي و مقايسه ميزان اضطراب دانشجويان پسر دانشگاه پیام نور تحقیق درباره بررسي و مقايسه ميزان اضطراب دانشجويان پسر دانشگاه پیام نور
مشاهده مشخصات و خرید

بررسی و تحقیق-بلایا و مخاطرات طبیعی و راه مقابله با آنها- در 50 صفحه-docx بررسی و تحقیق-بلایا و مخاطرات طبیعی و راه مقابله با آنها- در 50 صفحه-docx
مشاهده مشخصات و خرید

پروژه و تحقیق-آسیبهای روانشناختی اینترنت و شبکه های اجتماعی و راه مقابله با آن- در 55 صفحه-docx پروژه و تحقیق-آسیبهای روانشناختی اینترنت و شبکه های اجتماعی و راه مقابله با آن- در 55 صفحه-docx
مشاهده مشخصات و خرید

مبانی نظری و پیشینه تحقیق راهبردهای مقابله با استرس و اختلالات اضطرابی (فصل دوم پایان نامه) مبانی نظری و پیشینه تحقیق راهبردهای مقابله با استرس و اختلالات اضطرابی (فصل دوم پایان نامه)
مشاهده مشخصات و خرید

پاورپوینت راه های مقابله با جنگ نرم پاورپوینت راه های مقابله با جنگ نرم
مشاهده مشخصات و خرید


   مقالات مشابه  

طرح های معمار امین سلطانپور - حسن سلطانپور - سلطاتپور استودیو - فروشگاه خانه چین - فروشگاه اینترنتی رابوکالا - فروشگاه مد زنانه - مقالات - سایت مپ - نقشه سایت - تماس با ما - صفحه اصلی