گیمینگ تولز

رابوکالا- گیمینگ تولز- خانه چین- لیدی مد
  

با این حرکات ورزشی بیخوابی را درمان کنید

با این حرکات ورزشی بیخوابی را درمان کنید



ورزش های خواب آور, حرکات کششی قبل خواب, نرمش های  خواب آور

برخی حرکات ورزشی مناسب برای درمان بی خوابی مؤثر است

 

انواع حرکات ورزشی خواب آور

برای درمان بی خوابی راه های مختلفی وجود دارد که یکی از این راه ها استفاده از حرکات ورزشی است. در این مقاله با آموزش چند حرکت ورزشی یوگا و انجام آن ها به طور منظم و مداوم شما می توانید بی خوابی های خود را درمان کرده  و شب ها خواب آرامی داشته باشید.

مدیتیشن

 

حرکات ورزشی برای درمان بی خوابی, تمرینات ورزشی خواب آور, حرکات ورزشی خواب آور

مدیتیشن یکی از بهترین ورزش های خواب آور به شمار می آید

 

برای انجام حرکات ورزشی و یوگا ابتدا باید یک مدیتیشن کوتاه مدت را انجام دهید.

ابتدا با پوشیدن لباس خواب آماده رفتن به تخت خواب شوید. چراغ ها و وسایل الکترونیکی مانند لپتاپ و گوشی را خاموش کرده و ایجاد یک فضای پر از سکوت و آرامش کنید.

 

با حالت چهار زانو روی تخت یا محل خوابتان بنشینید. کمی به بالش خود تکیه دهید. چشم ها را ببندید و دست ها را روی ران ها بگذارید.چند دقیقه در این حالت بمانید و نفس عمیق بکشید. این یک مدیتیشن راحت و ساده است که به جز استراحت و نفس کشیدن عمیق نباید کار دیگری انجام دهید.

 

چرخش در حالت نشسته

در حالت نشسته به صورت چهار زانو هوا عمل دم را انجام دهید و اکسیژن را وارد ریه ها کنید. همزمان با بازدم بالاتنه خود را به سمت چپ بچرخانید.

برای انجام چرخش های بهتر و آرامتر لبه تخت را با دستان خود بگیرید.در همان حالتی که چرخیده اید بمانید و چند نفس عمیق بکشید.

حالا با بردن صورت خود به سمت جلو عمل بازدم را انجام دهید. دوباره هوا را وارد ریه های خود کنید و با عمل بازدم به سمت راست بچرخید.

 

خم شدن در حالت چهارزانو

در همان حالت نشسته به صورت چها ر زانو از قسمت باسن به سمت جلو خم شوید. دستها را به صورت صاف به سمت جلو دراز کنید و روی تخت قرار دهید. چند دقیقه در این حالت بمانید و نفس های عمیق بکشید. در ناحیه کمر و پشت باید احساس کشش کنید.

 

خم شدن به جلو در حالت نشسته

پاهای خود را به آرامی به سمت جلو دراز بکشید و زانو ها را کمی خم کنید. هوا را وارد ریه های خود کنید و صاف بنشینید. 

در حین عمل بازدم خودتان را به سمت نوک پاهایتان بکشید. زانو های خود را به قدری خم کنید تا کمرتان صاف شود.

 

این حرکت برای کشش ماهیچه های پشت ران بسیار مفید است. اما چون هدف شما انجام حرکت برای استراحت است نباید خیلی به خودتان فشار بیاورید. کشش را به طور شدید انجام ندهید.

با حفظ حالت خود به صورت نشسته که پاها به سمت جلو کشیده شده است به آرامی کمر خود را به سمت پاها خم کنید. برای چند دقیقه در این حالت بمانید و نفس های عمیق بکشید. کشش را باید در ستون فقرات حس کنید.

 

پوزیشن ماهی

 

حرکات ورزشی برای درمان بی خوابی, تمرینات ورزشی خواب آور, حرکات ورزشی خواب آور

برای خواب راحت حرکت پوزیشن ماهی را به مدت یک دقیقه انجام دهید

 

روی زمین بنشینید و دستان خود را به زیر باسن تان برسانید. کف دستتان باید روی زمین باشد. سینه و شانه های خود را باز کنید و به آرامی کمرتان را خم کنید به طوری که بتوانید بالای سرتان را نگاه کنید. این کار را باید به آرامی انجام دهید تا به گردن تان فشار وارد نشود. بالای سر شما باید با زمین مماس باشد. حدود یک دقیقه در همین حالت بمانید.

این حالت باعث رفع خستگی از بدن می شود.

 

حرکت قهرمانی

روی زمین نشسته و زانو ها را خم کنید. با قرار دادن ساق پا زیر باسن خودتان را به عقب بکشانید. کف دستتان باید پشت سرتان قرار بگیرد و به آرامی به سمت عقب خم شوید تا کمرتان روی زمین باشد.

اگر موفق نشدید کمر تان را روی زمین بخوابانید بیش از حد به خود فشار نیاورید. حدود 1 دقیقه در این حالت بمانید.

این حرکت سبب رفع خستگی پاها می شود و فشار خون را کاهش می دهد و باعث بهبود خواب می شود.

 

پوزیشن کودک شاد

 

ورزش های خواب آور, حرکات کششی قبل خواب, نرمش های  خواب آور

با بغل کردن زانوها و لمس کف پا پوزیشن کودک شاد را انجام دهید

 

این بار زانوی راست خود را بغل کنید و در قفسه سینه تان جمع کنید. پای راست خود را خم کنید و کف پا را رو به سقف قرار دهید.

با دست راست کف پایتان را نگه دارید و زانوی  خود را به سمت آرنج بیاورید. در این حالت بمانید و نفس عمیق بکشید. سپس پاها را عوض کرده و حرکت را تکرار کنید.

 

چرخش در حالت خوابیده

 

ورزش برای درمان بی خوابی, تمرین خواب راحت, حرکات یوگا برای رفع بی خوابی

حرکات چرخش در حالت خوابیده را با فاصله دم وبازدم تغییر دهید

 

همراه با عمل دم پاهای خود را به سمت قفسه سینه جمع کنید. در حین عمل بازدم پایتان را به سمت چپ بدنتان بچرخانید. با چرخاندن سر خود به سمت راست دست ها را به دو طرف باز کنید.

در این حالت چند نفس عمیق کشیده و سپس این حرکت را این بار برای پای دیگر تکرار کنید.

 

کشش شبانگاهی

به پشت دراز بکشید و زانو های خود را خم کنید. دست های خود را در دو طرف بدن قرار دهید. کف دست روی زمین باشد. دو پای خود را طوری خم کنید که با یکدیگر شبیه الماس شود. در صورتی که احساس کردید فشار زیادی به باسن وارد می شود یک بالش را زیر زانوهای خود بگذارید. دو سه دقیقه در همین حالت بمانید.

انجام این حرکت باعث کاهش فشار خون و تنظیم ضربان قلب می شود و سردرد را نیز تسکین می دهد.

 

حرکت دست ها و پاها به سمت بالا

بر روی پشت دراز کشیده و دست ها و پاهایتان را در کنار بدن مستقیم به طرف بالا بکشید. پا و بازوی خود را صاف نگهدارید و تصور کنید که می خواهید دست و پاها را به سقف برسانید.

حدود یک دقیقه در این حالت بمانید و سپس کمر خود را آزاد کرده و بازو ها و دست ها را در هوا رها کنید. سپس حدود 40 ثانیه دست ها و پاها را به آرامی بلرزانید. این کار باعث افزایش جریان خون می شود.

این حرکت سبب سم زدای بدن شده و باعث می شود تا خواب راحتی داشته باشید.

 

گرداوری: بخش ورزشی

 

   محصولات مشابه

   مطالب مشابه 

ورزش برای افتادگی رحم به همراه تصویر
آمادگی همراه اول برای ارائه فناوری نسل پنجم تلفن همراه
بررسی شهر کرج و تاریخچه این شهر
روز جهانی پیک‌نیک به روایت تصویر
اولین تصویر از Galaxy A72 5G فاش شد
بررسی رژیم سوپ: آیا این سوپ به کاهش وزن کمک می کند؟
المپیکی شدن زنان به روایت تصویر
مراحل سوار شدن به هواپیما با تصویر
تصویر بازسازی‌شده از دژ تاریخی «الموت»
زیباترین پل‌های معلق شیشه‌ای در قاب تصویر

   محصولات مشابه  

بررسی تمرينات و حرکات كششي همراه تصویر بررسی تمرينات و حرکات كششي همراه تصویر
مشاهده مشخصات و خرید

دانلود قالب افترافکت حرکات سریع و مدرن اسلایدشو تصاویر همراه متن aep دانلود قالب افترافکت حرکات سریع و مدرن اسلایدشو تصاویر همراه متن aep
مشاهده مشخصات و خرید

پاورپوینت کامل و جامع با عنوان بررسی مکانیک حرکات انسان در 32 اسلاید پاورپوینت کامل و جامع با عنوان بررسی مکانیک حرکات انسان در 32 اسلاید
مشاهده مشخصات و خرید

انواع حركات كششي قبل از تمرين تنيس انواع حركات كششي قبل از تمرين تنيس
مشاهده مشخصات و خرید

گزارش کارآموزی در گلخانه همراه با تصویر گزارش کارآموزی در گلخانه همراه با تصویر
مشاهده مشخصات و خرید

تحقیق درباره انواع کاکتوس های به همراه تصویر - 26 صفحه تحقیق درباره انواع کاکتوس های به همراه تصویر - 26 صفحه
مشاهده مشخصات و خرید

تحقیق درباره میکسر و فینیشر به همراه تصویر - 22 صفحه تحقیق درباره میکسر و فینیشر به همراه تصویر - 22 صفحه
مشاهده مشخصات و خرید

تحقیق درباره گل های آپارتمانی و شرایط نگهداری به همراه تصویر تحقیق درباره گل های آپارتمانی و شرایط نگهداری به همراه تصویر
مشاهده مشخصات و خرید

تحقیق درباره معرفی گیاهان فضای باز به همراه تصویر - 52 صفحه تحقیق درباره معرفی گیاهان فضای باز به همراه تصویر - 52 صفحه
مشاهده مشخصات و خرید

تحقیق درباره ماشینکاری و تجهیزات مورد استفاده در آن به همراه تصویر تحقیق درباره ماشینکاری و تجهیزات مورد استفاده در آن به همراه تصویر
مشاهده مشخصات و خرید

گزارش کارآموزی در مورد جرثقیل های سقفی به همراه تصویر برای هر موضوع گزارش کارآموزی در مورد جرثقیل های سقفی به همراه تصویر برای هر موضوع
مشاهده مشخصات و خرید

تحقیق درباره انواع گیت های منطقی و مدار دیاگرامی آنها به همراه تصویر تحقیق درباره انواع گیت های منطقی و مدار دیاگرامی آنها به همراه تصویر
مشاهده مشخصات و خرید

دانلود پروژه افترافکت modern dynamic نمایش لوگوی مدرن به همراه تصویر دانلود پروژه افترافکت modern dynamic نمایش لوگوی مدرن به همراه تصویر
مشاهده مشخصات و خرید

فیلم سینمایی فروشنده اثر اصغر فرهادی نشر تصویر گستر پاسارگاد به همراه چراغ USB فیلم سینمایی فروشنده اثر اصغر فرهادی نشر تصویر گستر پاسارگاد به همراه چراغ USB
مشاهده مشخصات و خرید

پاورپوینت کامل و جامع با عنوان بررسی نسبت تصویر در 15 اسلاید پاورپوینت کامل و جامع با عنوان بررسی نسبت تصویر در 15 اسلاید
مشاهده مشخصات و خرید

دانلود پروژه افترافکت و پریمیرcallout Project file CC معرفی جزئی از تصویر به همراه mogrt files دانلود پروژه افترافکت و پریمیرcallout Project file CC معرفی جزئی از تصویر به همراه mogrt files
مشاهده مشخصات و خرید

پاورپوینت حرکات اصلاحی قوز پشت پاورپوینت حرکات اصلاحی قوز پشت
مشاهده مشخصات و خرید

پاورپوینت حرکات اصلاحی گودی کمر پاورپوینت حرکات اصلاحی گودی کمر
مشاهده مشخصات و خرید

دانلودپاورپوینت درس 2مطالعات نهم(حرکات زمین) دانلودپاورپوینت درس 2مطالعات نهم(حرکات زمین)
مشاهده مشخصات و خرید

دستگاه کمک تمرینی حرکات شکم دراگون دو مدل Ab straps دستگاه کمک تمرینی حرکات شکم دراگون دو مدل Ab straps
مشاهده مشخصات و خرید


   مقالات مشابه  

Gotrax GXL V2 بررسی اسکوتر برقی 2020
بررسی انواع ست لباس ورزشی مردانه ترک
بررسی اسکوتر برقی Glion Dolly Foldable 2020
بررسی 3 ساعت هوشمند ارزان و باکیفیت تا 500 هزار تومان
راهنمای جامع خرید دوچرخه برقی و بررسی نکات مهم پیش از خرید آن
طرح های معمار امین سلطانپور - حسن سلطانپور - سلطاتپور استودیو - فروشگاه خانه چین - فروشگاه اینترنتی رابوکالا - فروشگاه مد زنانه - مقالات - سایت مپ - نقشه سایت - تماس با ما - صفحه اصلی