گیمینگ تولز

رابوکالا- گیمینگ تولز- خانه چین- لیدی مد
  

همه آنچه باید برای هیدراته نگه داشتن بدن برای ورزش بدانید

همه آنچه باید برای هیدراته نگه داشتن بدن برای ورزش بدانید



نشانه های دهیدراته شدن بدن, هیدراته نگه داشتن بدن چیست, هیدراته نگه داشتن بدن برای تمرین های ورزشی

هیدراته نگه داشتن بدن در هنگام ورزش به معنی آب رسانی به بدن است

 

دلیل هیدراته نگه داشتن بدن هنگام ورزش 

آب، مایع حیات است و هر موجود زنده ای برای زنده ماندن به آن نیاز دارد. هیدراته نگه داشتن بدن در هنگام ورزش، یکی از نکات مهمی است که هر ورزشکار باید آن را رعایت کند. در صورتی که آب بدن در هنگام ورزش کافی نباشد، ممکن است ورزشکار با خطراتی مواجه شود. در ادامه ی این مطلب، با ما همراه باشید تا درباره هیدراته نگه داشتن بدن برای ورزش، اطلاعات بیشتری به دست آورید.

هیدراته کردن یعنی چه؟

 

هیدراته نگه داشتن بدن برای تمرین های ورزشی, هیدراته بدن هنگام ورزش, هیدراته نگه داشتن بدن برای ورزش

هیدراته نگه داشتن بدن در هنگام ورزش باعث می شود فرایند تعریق به درستی صورت گیرد

 

هیدراته کردن، به معنای آب رسانی به بدن است. هنگامی که می گوییم بدن باید هیدراته شود، یعنی اینکه بدن باید آب به اندازه کافی دریافت کند. هیدراته نگه داشتن بدن برای ورزش، یکی از مهم ترین اصول،هم در ورزش حرفه ای و هم در ورزش غیر حرفه ای است. افرادی که می خواهند در بهترین حالت ورزش کنند، باید بدن خودشان را همواره به صورت هیدراته نگه دارند.

 

دهیدراته، اصطلاحی است که برای کمبود آب بدن استفاده می شود و بر خلاف هیدراته است. ورزش کردن در حالتی که بدن دهیدراته است، می تواند مشکلاتی را به وجود آورد و حتی کیفیت ورزش کردن را تحت تأثیر قرار دهد. 

 

هنگامی که از هیدراته نگه داشتن بدن هنگام ورزش سخن می گوییم، موضوع تنها به زمانی که در حین ورزش هستید محدود نمی شود. هیدراته کردن بدن برای ورزش، باید قبل و بعد ورزش نیز انجام بشود. یکی از نکاتی که باید به آن توجه کرد، این است که هیدراته نگه داشتن بدن، به این معنا نیست که بدن آب زیادی را دریافت کند. آبی که بدن برای هیدراته شدن دریافت می کند، باید به اندازه کافی باشد و از حد خود فراتر نرود. در غیر این صورت ممکن است مشکلاتی برای فرد ورزشکار به وجود بیاید.

 

اهمیت هیدراته نگه داشتن بدن هنگام ورزش

 

فواید هیدراته نگه داشتن بدن, اهمیت هیدراته نگه داشتن بدن هنگام ورزش, نوشیدنی های ورزشی برای هیدراته نگه داشتن بدن

هیدراته نگه داشتن بدن در هنگام ورزش دمای بدن را تنظیم می کند

 

شاید از خودتان بپرسید که هیدراته نگه داشتن بدن هنگام ورزش چه کاربردی دارد و آیا لازم است که همیشه انجام شود؟ تأمین آب مورد نیاز بدن هنگام ورزش، باعث می شود که فرایند تعریق به درستی انجام شود و سوخت و ساز بدن افزایش پیدا کند. در این حالت، بدن فرد ورزشکار بیشتر فعالیت می کند و دیرتر خسته می شود. 

 

هیدراته نگه داشتن بدن در هنگام تمرین های ورزشی، دمای بدن را تنظیم می کند. دمای بدن، یکی از موارد مهمی است که ورزشکار باید به آن توجه کند. زیرا دمای بدن در هنگام ورزش، باعث افزایش سوخت و ساز و انرژی می شود. 

مفاصل، بخش هایی از بدن هستند که در محل آنها، استخوان ها به یکدیگر متصل شده اند و در بیشتر آنها، استخوان ها می توانند نسبت به یکدیگر حرکت کنند و روی هم بلغزند.

 

هیدراته نگه داشتن بدن در هنگام تمرین های ورزشی، می تواند از احساس خشکی در حرکات بدن بکاهد و باعث روان شدن حرکات ناحیه مفصل می شود. مایع مفصلی، ماده ای است که در کپسول مفصلی واقع در محل مفصل ها ساخته می شود و باعث کاهش اصطکاک بین استخوان ها و حرکت روان تر آنها می شود. آب، یکی از مهم ترین مواد برای ساخته شدن مایع مفصلی است.

 

شما باید قبل از ورزش کردن، به اندازه کافی آب بنوشید تا در هنگام شروع ورزش، بدن شما به اندازه کافی هیدراته شده باشد. آب خوردن در هنگام ورزش نیز می تواند هیدراته بودن بدن را کنترل کند. نکته مهمی که باید در هنگام نوشیدن آب حین ورزش رعایت کنید، این است که نباید آب زیادی بنوشید. نوشیدن آب سرد هنگام ورزش می تواند برای بدن مضر باشد. تلاش کنید از آب گرم تر و هم دما با بدن خودتان استفاده کنید.

 

عواملی مانند میزان دما و رطوبت محیط، تعریق و... می توانند میزان هیدراته بودن بدن شما را تحت تأثیر قرار دهند. با توجه به این عوامل، در صورتی که متوجه شدید بدنتان دچار کم آبی شده است، ورزش را متوقف کنید و با نوشیدن آب، سطح هیدراته بدن را به حالت عادی برگردانید.

 

نشانه های دهیدراته شدن بدن

 

هیدراته نگه داشتن بدن برای تمرین های ورزشی, هیدراته بدن هنگام ورزش, هیدراته نگه داشتن بدن برای ورزش

برای هیدراته نگه داشتن بدن در هنگام ورزش تلاش کنید از آب سرد استفاده نکنید

 

دهیدراته شدن بدن، به معنای کم آبی بدن است و اگر میزان هیدراته بدن در هنگام ورزش کنترل نشود، ممکن است بدن دهیدراته شود. در ادامه، برخی از نشانه های کم آبی و دهیدراته شدن بدن را به شما معرفی می کنیم که اگر به آنها دچار شدید، باید با نوشیدن آب، بدن خود را هیدراته کنید.

 

عدم تعریق از علایم دهیدراته شدن بدن هنگام ورزش

ممکن است که شما در حال انجام تمرین های ورزشی سخت و طاقت فرسا باشید، اما متوجه شوید که بدن شما عرق نمی کند. این حالت، نشان دهنده کم آبی بدن است و شما باید آب بدن خود را تأمین کنید. 

 

گرفتگی ماهیچه ها از علایم دهیدراته شدن بدن هنگام ورزش

هنگامی که بدن دهیدراته باشد، اسید لاکتیک تولید شده در ماهیچه ها به اندازه کافی تخلیه نمی شود. در نتیجه، اسید لاکتیک در ماهیچه ها تجمع پیدا می کند و باعث ایجاد درد و گرفتگی می شود. اسپاسم ماهیچه ها، یکی از نشانه های کمبود آب بدن و دهیدراته بودن بدن هنگام ورزش است. شما می توانید این حالت را با نوشیدن آب کافی متوقف کنید. 

 

نکته مهم در مورد گرفتگی ماهیچه ها، این است که اگر لاکتیک اسید در آنها تجمع پیدا کند، برداشته شدن آن طول می کشد و نباید انتظار داشته باشید که بلافاصله پس از مصرف آب، گرفتگی ماهیچه برطرف شود.

 

خشک شدن دهان از علایم دهیدراته شدن بدن هنگام ورزش

یکی دیگر از نشانه های کم آبی بدن، خشکی دهان است. غده های بزاقی انسان، پلی ساکاریدی به نام موسین تولید می کنند. وظیفه موسین، این است که آب فراوانی جذب کند و از خشک شدن دهان جلوگیری کند. اگر بدن دچار کم آبی شود، ماده مخاطی تولید نخواهد شد و فرد دچار خشکی دهان می شود.

 

نوشیدنی های ورزشی برای هیدراته نگه داشتن بدن

ورزشکار های حرفه ای، برای اینکه در هنگام ورزش، سطح آب بدن خود را ثابت نگه دارند، از نوشیدنی های ورزشی استفاده می کنند که علاوه بر آب، مواد و یون های مورد نیاز بدن را نیز تأمین می کند.

 

نوشیدنی های الکترولیت، یک نوع از نوشیدنی های ورزشی هستند که می توانند علاوه بر هیدراته نگه داشتن بدن هنگام ورزش، یون های مورد نیاز برای انتقال پیام های عصبی و... را برای بدن فرد ورزشکار تأمین کنند.

 

گرداوری: بخش ورزش

 

   محصولات مشابه

   مطالب مشابه 

کودکان به چه میزان فعالیت بدنی در روز نیاز دارند؟
ورزش تخصصی زودهنگام باعث تاخیر در رشد کودک می‌شود
طناب‌زنی وزیر ورزش در هفته تربیت بدنی
اختلالات یادگیری در دانش آموزان
نکات مهم تغذيه دانش‌آموزان
بهترین کفش برای دانش آموزان چه کفشی است؟
تغذیه دانش آموزان در زمان امتحانات
نان لواش برای دانش آموزان ممنوع!
بهترین صبحانه برای دانش آموزان
تغذیه ی مناسب برای دانش آموزان

   محصولات مشابه  

گزارش تخصصی دبیر ورزش چگونگی علاقمند کردن دانش آموزان به ورزش و فعالیت های بدنی با روش های خلاقانه گزارش تخصصی دبیر ورزش چگونگی علاقمند کردن دانش آموزان به ورزش و فعالیت های بدنی با روش های خلاقانه
مشاهده مشخصات و خرید

گزارش تخصصی علاقمند کردن دانش آموزان به ورزش و فعالیت های بدنی با روش های خلاقانه گزارش تخصصی علاقمند کردن دانش آموزان به ورزش و فعالیت های بدنی با روش های خلاقانه
مشاهده مشخصات و خرید

گزارش تخصصی درس ورزش و تربیت بدنی : بررسی وضع موجود درس تربیت بدنی دانش آموزان و ارزیابی آن گزارش تخصصی درس ورزش و تربیت بدنی : بررسی وضع موجود درس تربیت بدنی دانش آموزان و ارزیابی آن
مشاهده مشخصات و خرید

گزارش تخصصی علاقمند کردن یکی از دانش آموزان به ماندن در کلاس و درس خواندن با راه گزارش تخصصی علاقمند کردن یکی از دانش آموزان به ماندن در کلاس و درس خواندن با راه
مشاهده مشخصات و خرید

نمونه گزارش تخصصی دبیر ورزش و تربیت بدنی نمونه گزارش تخصصی دبیر ورزش و تربیت بدنی
مشاهده مشخصات و خرید

گزارش تخصصی حل مشکل رفتاری و روانی یکی از دانش آموزان بوسیله ورزش گزارش تخصصی حل مشکل رفتاری و روانی یکی از دانش آموزان بوسیله ورزش
مشاهده مشخصات و خرید

گزارش تخصصی دبیر ورزش گزارش تخصصی دبیر ورزش
مشاهده مشخصات و خرید

گزارش تخصصی افزایش نمرات مستمر و پایانی دانش آموزان با راهکارهای خلاقانه گزارش تخصصی افزایش نمرات مستمر و پایانی دانش آموزان با راهکارهای خلاقانه
مشاهده مشخصات و خرید

گزارش تخصصی آموزگار ابتدایی درس املا:برطرف کردنضعف املای دانش آموزان با استفاده از راه های خلاقانه گزارش تخصصی آموزگار ابتدایی درس املا:برطرف کردنضعف املای دانش آموزان با استفاده از راه های خلاقانه
مشاهده مشخصات و خرید

نمونه گزارش تخصصی چگونگی کاهش اضطراب و استرس دانش آموزان در زنگ دیکته نمونه گزارش تخصصی چگونگی کاهش اضطراب و استرس دانش آموزان در زنگ دیکته
مشاهده مشخصات و خرید

گزارش تخصصی تاثیر ورزش در رشد شخصیت دانش اموزان و کاهش افسردگی گزارش تخصصی تاثیر ورزش در رشد شخصیت دانش اموزان و کاهش افسردگی
مشاهده مشخصات و خرید

نمونه گزارش تخصصی دبیر تربیت بدنی نمونه گزارش تخصصی دبیر تربیت بدنی
مشاهده مشخصات و خرید

گزارش تخصصی دبیر علوم تجربی : نقش آزمایشگاهدررشد خلاقیتدانش آموزان گزارش تخصصی دبیر علوم تجربی : نقش آزمایشگاهدررشد خلاقیتدانش آموزان
مشاهده مشخصات و خرید

گزارش تخصصی مدیر مدرسه و معاون مدرسه : چگونگی کاهش تعداد غائبین در مدرسه به کمک روش های خلاقانه و پی گزارش تخصصی مدیر مدرسه و معاون مدرسه : چگونگی کاهش تعداد غائبین در مدرسه به کمک روش های خلاقانه و پی
مشاهده مشخصات و خرید

گزارش تخصصی حل مشکل افسردگی یکی از دانش آموزان (به علت فوت پدر) با راه حل ها گزارش تخصصی حل مشکل افسردگی یکی از دانش آموزان (به علت فوت پدر) با راه حل ها
مشاهده مشخصات و خرید

نمونه گزارش تخصصی معاونان و نظم دانش آموزان نمونه گزارش تخصصی معاونان و نظم دانش آموزان
مشاهده مشخصات و خرید

گزارش تخصصی علل افت تحصیلی دانش آموزان و عوامل موثر در آن گزارش تخصصی علل افت تحصیلی دانش آموزان و عوامل موثر در آن
مشاهده مشخصات و خرید

گزارش تخصصی فواید ویتامین ها و تاثیر آنها بر دانش آموزان گزارش تخصصی فواید ویتامین ها و تاثیر آنها بر دانش آموزان
مشاهده مشخصات و خرید

گزارش تخصصی تاثیر هوش هیجانی در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان گزارش تخصصی تاثیر هوش هیجانی در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان
مشاهده مشخصات و خرید

گزارش تخصصی تاثیر تشویق و اهمیت ان در فرایند یادگیری دانش آموزان گزارش تخصصی تاثیر تشویق و اهمیت ان در فرایند یادگیری دانش آموزان
مشاهده مشخصات و خرید


   مقالات مشابه  

فواید و مزایای ورزش دارت
بهترین ورزش رزمی چه ورزشی است؟
دلایل برتری ورزش تیر و کمان
چگونه ورزش رزمی خود را انتخاب کنیم؟
۱۰ نکته برای امنیت بیشتر در ورزش های آبی
فواید ورزش تیراندازی با تفنگ بادی
وسایل مورد نیاز برای ورزش در خانه
راهنمای خرید کفش دویدن و ورزش (مردانه و زنانه)
بهترین ورزش رزمی در ایران و جهان برای دفاع شخصی یا قهرمانی کدام است؟ چرا؟
چگونگی انتخاب دوچرخه کوهستان
طرح های معمار امین سلطانپور - حسن سلطانپور - سلطاتپور استودیو - فروشگاه خانه چین - فروشگاه اینترنتی رابوکالا - فروشگاه مد زنانه - مقالات - سایت مپ - نقشه سایت - تماس با ما - صفحه اصلی