گیمینگ تولز

رابوکالا- گیمینگ تولز- خانه چین- لیدی مد
  

فواید انجام مداوم ورزش

فواید انجام مداوم ورزش



فواید ورزش, فواید ورزش کردن, فواید ورزش مداوم

فواید ورزش کردن

 

فواید ورزش برای بدن

خیلی از اشخاص اعتقاد دارند که چون احتیاجی به کاهش وزن ندارند، نیازی نیست که ورزش کنند. باید گفت ورزش کردن فقط برای کم کردن وزن نیست. ورزش کردن نشان داده شده است که خیلی از فواید سلامتی، از نظر جسمی و ذهنی دارد. امکان دارد حتی به شما کمک کند که بیشتر زندگی کنید عمر طولانی تری داشته باشید.

فواید ورزش کردن

ورزش می تواند سبب شادی شما شود 

نشان داده شده است که ورزش به بهتر شدن خلق و خو و کمتر شدن حس افسردگی، اضطراب و استرس کمک می کند .

 

این تغییرات در بخش های مغز به وجود می آید که استرس و اضطراب را کنترل می کنند. همینطور می تواند حساسیت مغزی را برای هورمون های سروتونین و نوراپی نفرین زیاد کند که حس افسردگی را کم می کند.

 

به غیر از این، ورزش می تواند تولید اندورفین ها را زیاد کند که شناخته شده است به وجود آمدن حس های مثبت و کمتر درک درد.

 

به جز این، نشان داده است که نشانه ها را در اشخاص مبتلا به اضطراب کمتر کند. همینطور می تواند آنها را از حالت ذهنی خود و حواس او را از ترس خود  بیشتر آگاه سازد.

 

تاثیرات ورزش بر روی خلق و خوی بسیار قوی است که انتخاب برای تمرین (یا نه) حتی در طول دوره های کوتاه مدت سبب تفاوت می شود.

 

فواید ورزش, فواید ورزش کردن, فواید ورزش مداوم

فواید ورزش مداوم

 

برای اینکه یاد بگیرید با هدف شوید و به هدف‌های‌تان برسید

چه قصد کنید که ۱۰ کیلومتر بدوید، چه مقدار وزنه‌ای که بلند می‌کنید یا مسافت دوچرخه‌سواری‌تان را بیشتر کنید، زمانی برای تناسب اندام‌تان هدف می‌گذارید و به آن هدف‌ها می‌رسید اعتماد‌به‌نفس‌تان چند برابر می‌شود. ولی چنانچه تصمیم‌تان وسط راه تغییر کند، دانشمندان برای‌ شما یک راه‌ کار عالی دارند: هدف‌های دقیق و مشخص برای خودتان بگذارید.

 

در سال ۲۰۰۲ تحقیقی روی سه دسته از مردم انجام شد. دسته اول -گروه کنترل- باید تعداد ساعت‌هایی که در طی هفته ورزش می‌کردند را گزارش می‌دادند. دسته دوم -گروه انگیزه- به جز کارهای گروه کنترل باید یک متن در مورد انگیزه هم می‌خواندند و دسته سوم -گروه هدف- کارهای دسته های قبل را انجام می‌دادند و به غیر از آن باید یک برنامه‌ی دقیق و مشخص می‌نوشتند که دقیقا چه روزی، چه ساعتی و کجا می‌خواهند ورزش کنند.

 

فکر می‌زنید کدام یک از این دسته ها موفق‌تر بوده‌اند؟ دسته سوم با بیش‌ترین میزان همکاری (حدود ۹۱ درصد) اول شد. درحالی‌که گروه کنترل حدود 38 همکاری داشتند و گروه انگیزه هم فقط ۳۵ درصد همکاری آخر شد.

 

اکنون که قدرت هدف‌گذاری را درک کرده‌اید یک برنامه‌ی نرمش و ورزش درست و حسابی و دقیق برای خودتان فراهم کنید تا هم از فواید ورزش استفاده کنید و هم اعتمادبه‌نفس‌تان بالا برود.

 

افزایش قدرت مغز

مطالعات گوناگونی که بر روی موش‌ها و انسان‌ها انجام شده است نشان می‌دهد که ورزش‌های قلبی – عروقی سبب تولید سلول‌های جدید مغزی می‌شوند و کارایی مغزی را زیاد میکنند. همینطور انجام ورزش‌های شدیدتر سبب افزایش پروتئین BDNF در بدن می‌شود که قدرت تصمیم گیری، تفکر و یادگیری را زیاد می کند.

 

فواید ورزش, فواید ورزش کردن, فواید ورزش مداوم

فوایدورزش

 

تقویت عضلات و استخوان‌ها

حتماً نیاز نیست تصمیم لاغر شدن داشته باشید تا به دنبال ورزش بروید. یکی دیگر از فواید ورزش، تقویت ماهیچه‌ها و همینطور استخوان‌ها است.

 

ورزش بهترین و شاید تنها راه برای ساخت و نگهداری ماهیچه‌هایی قدرتمند به حساب می آید. البته در کنار آن، استفاده میزان کافی از پروتئین هم به شدت لازم است. ولی ورزش چطور به ماهیچه سازی کمک می‌کند؟

 

یک فرمول ساده برای این اتفاق وجود دارد. فعالیت فیزیکی سبب آزاد شدن هورمونی می‌شود که مقدار جذب آمینو اسیدها را در بدن افزایش می‌دهد و در نتیجه به رشد ماهیچه‌ها باعث می شود.

 

به این ترتیب می‌توان تقویت عضلات و ساخت ماهیچه‌های قدرتمند را هم به لیست تاثیرات ورزش اضافه کرد. همینطور با ورزش کردن در جوانی می‌توانید سبب ساخت تراکم استخوان شوید و به این ترتیب از پیدایش خیلی از بیماری‌ها در سن های بالاتر پیشگیری کنید.

 

بهتر شدن کیفیت خواب

یکی از فواید ورزش این است که به شما کمک می‌کند آرامش بیشتر و در نهایت خواب بهتری داشته باشید.

 

بررسی ها نشان می‌دهند که انجام 150 دقیقه ورزش در هفته، به میزان 65 درصد، کیفیت خواب را بهتر می کند. می‌توانید فقط به ورزش‌های هوازی بپردازید و یا ورزش‌های مقاومتی را هم به آن اضافه کنید.

 

اختلال خواب مشکلی است که بیشتر اشخاص مخصوصا در شرایط نامناسب روحی و روانی تجربه می‌کنند. در هر صورت با انجام ورزش منظم، پس از مدتی اثر مثبتی که بر خواب شما به وجود می آید را خواهید دید.

 

فواید ورزش, فواید ورزش کردن, فواید ورزش مداوم

ورزش كردن چه فوايدي دارد

 

استرس را از بین می‌برد 

به همان مقدار که فکر و تصور ورزش کردن ممکن است باعث به وجود آمدن استرس در شما شود، زمانی که تمرین هایتان را آغاز کردید، در همه جنبه های زندگی با استرس بسیار کمتری روبرو خواهید شد. «سدریک بریانت» روان شناس ورزشی معتقد است؛ «ورزش واکنش تمدد اعصاب در بدن به وجود خواهد آورد و به نوعی افراد را از آشفتگی ها و فشارهای روحی- روانی رها می کند.

 

ورزش خلق و خو را بهبود بخشیده و از پیدایش بیماری افسردگی پیشگیری میکند.» شما تنها کسی نیستید که میتواند از خوشبختی و نبود استرس در زندگی لذت ببرد. هرچه استرس تان کم تر باشد، بداخلاقی و زودرنجی تان هم کم تر خواهد شد و این موضوع باعث تقویت رابطه تان با همسر، فرزندان و دوستان تان خواهد گردید.

 

افزایش انرژی بدن

اگر با خستگی ورزش مبازه کنید انرژی بدن شما زیاد می شود. براساس مطالعات انجام شده در دانشگاه جورجیا ورزش سبب افزایش جریان خون می‌شود و اکسیژن سازی به بدن را زیاد میکند. انجام 20 دقیقه ورزش با شدت متوسط  در طول روز سه بار در هفته‌ سبب کاهش خواب آلودگی خستگی هنگام کار می‌شود.

 

فواید ورزش, فواید ورزش کردن, فواید ورزش مداوم

خواص ورزش

 

خطر مبتلا شدن به بیماری های مزمن را کاهش می دهد

نداشتن فعالیت بدنی منظم علت اصلی ابتلا به بیماری های مزمن است. بررسی ها نشان می دهد که ورزش منظم سبب بهتر شدن حساسیت به انسولین و سلامت قلب و عروق می شود. ولی ورزش همزمان چربی و فشار خون بالا را کاهش می دهد.

 

در مقابل، نداشتن ورزش منظم حتی در کوتاه مدت می تواند باعث  افزایش قابل توجه چربی های شکمی شود. چاقی خطر ابتلا به دیابت نوع 2، بیماری های قلبی و مرگ زودرس را زیاد می کند.

 

پس، برای سوزاندن چربی های شکم و کاهش خطر ابتلا به  بیماری های مزمن، فعالیت بدنی روزانه سفارش می شود. کلا فعالیت بدنی روزانه برای حفظ وزن سالم و کاهش خطر بیماری های مزمن لازم است.

 

ورزش به شما احساس ارزش میدهد

ورزش کردن سبب میشود نسبت به خودتان حس خوبی داشته باشید، و اعتماد به نفستان تا اندازه ای بالا میرود که جرات پیدا میکنید با دختر مورد علاقه‌تون (باخنده) ارتباط برقرار کنید و یا نمره‌هاتان بهتر شود. و یا حتی پول بیشتری پس‌انداز کنید. چون کمتر به دکتر میروید و پول کمتری برای دارو پرداخت می پردازید.

 

بهتر شدن سلامت جنسی

ورزش منظم سبب کاهش ابتلا به اختلال نعوظ در مردان می‌شود. آنهایی که اکنون با چنین مشکلی روبرو هستند با ورزش کردن می‌توانند عملکرد جنسی خود را بهتر کنند. در زنان هم ورزش سبب افزایش میل جنسی می‌شود.

 

گردآوری: بخش ورزشی

 

   محصولات مشابه

   مطالب مشابه 

موافقت نمایندگان با تحقیق و تفحص از شرکت‌های خودرو سازی
مزیت انجام پشت بازو سیمکش چیست؟ نحوه انجام پشت بازو سیمکش
آیا انجام هر روز حرکت اسکات مضر است؟
این ورزش‌ها را در رختخواب انجام دهید
۹ اشتباه در انجام حرکات شکمی
در سفر به اروپا این اشتباهات را انجام ندهید!
روش های مختلف زير بغل هالتر خم + نحوه ی انجام
رژیم وی بی 6 چیست؟ + نحوه انجام آن
ترک سیگار با ورزش چگونه انجام می شود؟
دلایلی برای انجام مدیتیشن

   محصولات مشابه  

تحقیق اعتبارات اسنادی،تعاریف وچگونگی انجام کار تحقیق اعتبارات اسنادی،تعاریف وچگونگی انجام کار
مشاهده مشخصات و خرید

تحقیق مزایای استفاده از اعتبارات اسنادی تحقیق مزایای استفاده از اعتبارات اسنادی
مشاهده مشخصات و خرید

پاورپوینت اعتبارات اسنادی LC پاورپوینت اعتبارات اسنادی LC
مشاهده مشخصات و خرید

تحقیق تعاریف استهلاک تحقیق تعاریف استهلاک
مشاهده مشخصات و خرید

تحقیق تعاریف آمار تحقیق تعاریف آمار
مشاهده مشخصات و خرید

تحقیق درباره تعاریف و کلیات علم حقوق - 22 صفحه تحقیق درباره تعاریف و کلیات علم حقوق - 22 صفحه
مشاهده مشخصات و خرید

مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت مشتریان و تعاریف و نظریه های بیمه (فصل دوم حسابداری) مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت مشتریان و تعاریف و نظریه های بیمه (فصل دوم حسابداری)
مشاهده مشخصات و خرید

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعاریف عملکرد و ارزیابی عملکرد کارکنان (فصل 2) مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعاریف عملکرد و ارزیابی عملکرد کارکنان (فصل 2)
مشاهده مشخصات و خرید

پاورپوینت-ppt- ارت وچگونگی طراحی و اجرای آن در ساختمان و تاسیسات_ در 52 اسلاید-powerpoint پاورپوینت-ppt- ارت وچگونگی طراحی و اجرای آن در ساختمان و تاسیسات_ در 52 اسلاید-powerpoint
مشاهده مشخصات و خرید

پاورپوینت تصاویر و اسنادی پیرامون کتاب تاریخ معاصر ایران - شامل 753 اسلاید پاورپوینت تصاویر و اسنادی پیرامون کتاب تاریخ معاصر ایران - شامل 753 اسلاید
مشاهده مشخصات و خرید

پایان نامه روانشناسی مقایسه باورهای غیرمنطقی و سبک های اسنادی در زنان مراجعه کننده به فالگیر و عادی پایان نامه روانشناسی مقایسه باورهای غیرمنطقی و سبک های اسنادی در زنان مراجعه کننده به فالگیر و عادی
مشاهده مشخصات و خرید

تعاریف آمار تعاریف آمار
مشاهده مشخصات و خرید

پاورپوینت تعاریف کیفیت پاورپوینت تعاریف کیفیت
مشاهده مشخصات و خرید

دانلودمحیط کارخانه قبل از انجام 5s دانلودمحیط کارخانه قبل از انجام 5s
مشاهده مشخصات و خرید

کار عملی انجام شده mmpi کار عملی انجام شده mmpi
مشاهده مشخصات و خرید

پاورپوینت تعاریف استهلاک در حسابداری پاورپوینت تعاریف استهلاک در حسابداری
مشاهده مشخصات و خرید

بررسی مديريت بازرگاني و تعاریف آن بررسی مديريت بازرگاني و تعاریف آن
مشاهده مشخصات و خرید

دانلود پاورپوینتاقدامات انجام شده در فرودگاه دانلود پاورپوینتاقدامات انجام شده در فرودگاه
مشاهده مشخصات و خرید

تحقیقانتقال گرما در مواد به سه روش انجام مي شود تحقیقانتقال گرما در مواد به سه روش انجام مي شود
مشاهده مشخصات و خرید

تحقیقانتقال گرما در مواد به سه روش انجام مي شود تحقیقانتقال گرما در مواد به سه روش انجام مي شود
مشاهده مشخصات و خرید


   مقالات مشابه  

طرح های معمار امین سلطانپور - حسن سلطانپور - سلطاتپور استودیو - فروشگاه خانه چین - فروشگاه اینترنتی رابوکالا - فروشگاه مد زنانه - مقالات - سایت مپ - نقشه سایت - تماس با ما - صفحه اصلی