گیمینگ تولز

رابوکالا- گیمینگ تولز- خانه چین- لیدی مد
  

کاهش دردکمر با تمرینات ورزشی (+تصاویر)

کاهش دردکمر با تمرینات ورزشی (+تصاویر)



کمردرد, کاهش کمردرد, کاهش کمردرد با ورزش

کاهش درد کمر به کمک تمرینات ورزشی

 

کاهش درد کمر با تمرینات ورزشی (+تصاویر)
در اینجا چند تمرین را معرفی می کنیم که برای کاهش دردهای کمر مانند کشیدگی عضلات کمر، خشک شدن کمر یا درد آن مفید هستند. بهتر است که قبل از انجام این تمرین ها با پزشک خود مشورت کنید و یا اگر در هنگام انجام دادن آنها، درد شدیدی احساس کردید، فوراً تمرین را متوقف کنید. البته قبل از شروع، ‌بدن خود را کمی گرم کنید.

 

گردش زانوها
این حرکت موجب کشش و تحرک ستون فقرات می شود.

 

کمردرد, کاهش کمردرد, کاهش کمردرد با ورزش

حرکتی مناسب برای کاهش درد کمر

 

حالت اولیه: به پشت دراز بکشید. یک بالش تخت یا کتاب را در زیر سر قرار دهید. زانوها را خم و چسبیده به هم نگه دارید. بالاتنه خود را در حالت آرام نگه دارید.
انجام حرکت: زانوها و به دنبال آن، لگل خاصره را به یک سمت بچرخانید و شانه ها را روی زمین نگه دارید. به اندازه یک نفس عمیق، بدن خود را در این حالت کشیده نگه دارید و سپس به حالت اولیه بازگردید. این کار را ۸ تا ۱۰ مرتبه تکرار کنید.

 

تذکرها
- تنها تا زمانی که احساس راحتی می کنید، حرکت را ادامه دهید.
- برای راحتی بیشتر، یک بالش را در بین زانوها قرار دهید.

 

کشش باسن تا پاشنه
این حرکت موجب کشش و تحرک ستون فقرات می شود.

 

کمردرد, کاهش کمردرد, کاهش کمردرد با ورزش

این حرکت موجب کشش ستون فقرات شده و به کاهش درد کمر کمک می کند

 

حالت اولیه : به صورت چهار دست و پا روی تشک قرار بگیرید طوری که دست ها در امتداد شانه ها و زانوها در امتداد باسن قرار بگیرند. کمر خود را بیش از حد قوس ندهید. گردن خود را صاف و شانه ها را عقب نگه دارید و آرنج ها را خم نکنید.


انجام حرکت : کمر خود را به آرامی به سمت عقب ببرید و انحنای طبیعی ستون فقرات را حفظ کنید. به اندازه یک نفس عمیق، بدن خود را در این حالت کشیده نگه دارید و سپس به حالت اولیه بازگردید. این کار را ۸ تا ۱۰ مرتبه تکرار کنید.

 

تذکرها
- اگر مشکل زانو دارید، روی پاشنه خود ننشینید.
- این کار را در جلوی آینه انجام دهید تا از درستی حرکت مطمئن شوید.
- بدن خود را تا حدی بکشید که احساس راحتی می کنید.

 

کشش های پشت
این حرکت موجب کشش و تحرک ستون فقرات به سمت پشت می شود.

 

کمردرد, کاهش کمردرد, کاهش کمردرد با ورزش

تمرینی مناسب برای درمان کمردرد

 

حالت اولیه: روی شکم بخوابید و وزن خود را روی آرنج ها قرار دهید و ستون فقرات را در حالت کشیده نگه دارید. شانه ها را عقب و گردن را صاف نگه دارید.


انجام حرکت: در حالی که گردن خود را صاف نگه داشته اید، با فشار دست ها بر روی زمین، کمر خود را به سمت بالا بیاورید. با بالا اوردن کمر، باید کشش نرمی در عضلات شکم احساس کنید. نفس بکشید و ۵ تا ۱۰ ثانیه در این حالت بمانید. به حالت اولیه بازگردید. این کار را ۸ تا ۱۰ مرتبه تکرار کنید.

 

تذکرها
- گردن را به عقب خم نکنید.
- پایین تنه را از زمین جدا نکنید.

 

 حرکت لگن خاصره
این حرکت موجب کشش و تقویت کمر می شود.

 

کمردرد, کاهش کمردرد, کاهش کمردرد با ورزش

این حرکت موجب کشش و تقویت کمر می شود.

 

حالت اولیه: به پشت بخوابید. یک بالش تخت یا کتاب را در زیر سر قرار دهید. زانوها را خم کنید و به اندازه عرض باسن، باز کنید. بالاتنه خود را در حالت آرام نگه دارید.


انجام حرکت: کمر خود را به آرامی به زمین بچسبانید و ماهیچه های شکم را منقبض کنید. حالا، لگن خاصره را به سمت پاشنه ها بکشید تا زمانی که یک قوس خفیف در کمر ایجاد شود و احساس کنید که ماهیچه های پشت منقبض شده اند. سپس به حالت اولیه بازگردید. این کار را ۱۰ تا ۱۵ مرتبه تکرار کنید و لگن خاصره را با یک تاب آرام، به سمت جلو و عقب حرکت دهید.

 

تذکرها
ماهیچه های شکمی پشت را نیز درگیر کنید.
تا زمانی به عقب حرکت کنید که به گردن، شانه ها و پاها فشار وارد نشود.
برای اطمینان از درستی حرکت، یک دست را روی شکم قرار دهید و دیگری را زیر کمر قرار دهید.

 

چسباندن گودی کمر به زمین
این حرکت ماهیچه های اطراف ستون فقرات را تقویت می کند.

 

کمردرد, کاهش کمردرد, کاهش کمردرد با ورزش

حرکتی برای تقویت عضلات کمر و کاهش کمردرد

 

حالت اولیه: به پشت بخوابید. یک بالش تخت یا کتاب را در زیر سر قرار دهید. زانوها را خم کنید و به اندازه عرض باسن، باز کنید. بالاتنه خود را در حالت آرام نگه دارید.

انجام حرکت: در هنگام بازدم، ماهیچه های لگن خاصره و شکمی پایین را صاف کنید و گودی کمر را به زمین بچسبانید. ۵ تا ۱۰ ثانیه در این حالت بمانید و سپس ماهیچه ها را رها کنید. این کار را ۵ مرتبه تکرار کنید.

 

تذکرها
 این حرکت شامل سفت کردن آرام و نرم ماهیچه های پشت شکمی است. بیش از حد به ماهیچه های خود فشار نیاورید. بیش از ۲۵ درصد از قدرت خود را به ماهیچه ها وارد نکنید. به گردن، شانه ها و پاهای خود فشار وارد نکنید.

منبع : baghdaroo.com



سلامتی و تندرستی با ورزش

  • 9ورزش کمردرد
  • با توجه به كمر دردم چه ورزشي انجام بدهم؟
  • بیمارانی که هرگز نباید خودسرانه ورزش کنند
  • تمرینی برای پیشگیری از کمردرد
  • درمان کمر درد با تقویت و استحکام آن + تصاویر
  • درمان کمر درد باورزش

   محصولات مشابه

   مطالب مشابه 

ورزش کیفیت زندگی بیماران مبتلا به پارکینسون را افزایش می‌دهد
7 تمرین ارتوپدی برای افزایش قوس کف پا و کاهش درد پا
کاهش وزن از طریق افزایش چربی قهوه‌ای
شرکت کنترل کیفیت هوا: دربی لغو شود
میکروبیوم های روده در کیفیت خواب نقش دارند
نسخه جدید فیس‌اپ؛ با کیفیت بهتر و فیلترهای ویدئویی
امسال مسابقات قوی‌ترین مردان، کیفیت خوبی دارد
وزیر صمت: بابت کیفیت پایین خودرو‌ها از مردم عذرخواهی می‌کنم
کیفیت واقعی لیگ برتر والیبال ایران را امروز دیدیم
سرمدی: مردم را برای دریافت خودروی بی کیفیت داخلی در صف های ۲ ساله نگه می دارند

   محصولات مشابه  

افزایش سطح کویرها و کاهش کیفیت آب و خاک 65 ص افزایش سطح کویرها و کاهش کیفیت آب و خاک 65 ص
مشاهده مشخصات و خرید

مقاله افزایش سطح کویرها و کاهش کیفیت آب و خاک مقاله افزایش سطح کویرها و کاهش کیفیت آب و خاک
مشاهده مشخصات و خرید

تحقیق در مورد ملاحضات کاهش مصرف انرژی در طرح افزایش سیمان تحقیق در مورد ملاحضات کاهش مصرف انرژی در طرح افزایش سیمان
مشاهده مشخصات و خرید

پاورپوینت امکان افزایش کیفیت تولید نان بدون گلوتن پاورپوینت امکان افزایش کیفیت تولید نان بدون گلوتن
مشاهده مشخصات و خرید

پاورپوینت نظام کیفیت (مدیریت کیفیت ، کنترل کیفیت) -در حجم 130 اسلاید، فرمت ppt پاورپوینت نظام کیفیت (مدیریت کیفیت ، کنترل کیفیت) -در حجم 130 اسلاید، فرمت ppt
مشاهده مشخصات و خرید

سابلیمینال کاهش وزن و کاهش سایز در 3 ماه سابلیمینال کاهش وزن و کاهش سایز در 3 ماه
مشاهده مشخصات و خرید

علل کاهش ازدواج علل کاهش ازدواج
مشاهده مشخصات و خرید

کاهش نرخ سود بانکی کاهش نرخ سود بانکی
مشاهده مشخصات و خرید

کابل افزایش طول USB مدل O-Bst طول 1.5 متر کابل افزایش طول USB مدل O-Bst طول 1.5 متر
مشاهده مشخصات و خرید

افزایش طول عمر با ورزش افزایش طول عمر با ورزش
مشاهده مشخصات و خرید

سابلیمینال افزایش قد سابلیمینال افزایش قد
مشاهده مشخصات و خرید

کابل افزایش طول AUX پی نت مدل AM-AF طول 1.5 متر کابل افزایش طول AUX پی نت مدل AM-AF طول 1.5 متر
مشاهده مشخصات و خرید

کاهش ازدواج از دید آماری کاهش ازدواج از دید آماری
مشاهده مشخصات و خرید

پاورپوینت کاهش و کنترل وزن پاورپوینت کاهش و کنترل وزن
مشاهده مشخصات و خرید

آموزش کاربردی کاهش وزن در هفت روز آموزش کاربردی کاهش وزن در هفت روز
مشاهده مشخصات و خرید

پاورپوینت کاهش و کنترل وزن پاورپوینت کاهش و کنترل وزن
مشاهده مشخصات و خرید

کابل افزایش طول HDMI مدل P05 طول 0.5 متر کابل افزایش طول HDMI مدل P05 طول 0.5 متر
مشاهده مشخصات و خرید

کابل افزایش طول آنتن مدل RP-M/F کابل افزایش طول آنتن مدل RP-M/F
مشاهده مشخصات و خرید

کابل افزایش طول 3.0 USB مدل US5500 طول 1.5 متر کابل افزایش طول 3.0 USB مدل US5500 طول 1.5 متر
مشاهده مشخصات و خرید

کابل افزایش طول USB هویت مدل 01 طول 5 متر کابل افزایش طول USB هویت مدل 01 طول 5 متر
مشاهده مشخصات و خرید


   مقالات مشابه  

۱۰ نکته‌ی هوازی برای کاهش وزن سریع‌تر
راهنمای خرید ساز تمپو (داربوکا) ارزان و با کیفیت+ قیمت روز
افزایش رتبه الکسا به سادگی
7 نکته ضروری برای افزایش فاصله و استقامت در هنگام دویدن
طرح های معمار امین سلطانپور - حسن سلطانپور - سلطاتپور استودیو - فروشگاه خانه چین - فروشگاه اینترنتی رابوکالا - فروشگاه مد زنانه - مقالات - سایت مپ - نقشه سایت - تماس با ما - صفحه اصلی