گیمینگ تولز

رابوکالا- گیمینگ تولز- خانه چین- لیدی مد
  

ورزش های ساده برای پیشگیری از درد ساق پا (+تصاویر)

ورزش های ساده برای پیشگیری از درد ساق پا (+تصاویر)



ورزش های مخصوص ساق پا, درد ساق پا, درمان درد ساق پا

 درد ساق پا یکی از آسیب های شایع ورزشی است

 

ورزش های ساده برای پیشگیری از درد ساق پا (+تصاویر)
ورزشکاران تمرین می کنند تا برای بهینه سازی عملکرد و کشش خود قدرت بدست بیاورند. اما در برابر صدمات ایمن نیستیم. خبر خوب این است: تمریناتی وجود دارد که می توانید به روتین ورزشی خود اضافه کنید تا از برخی آسیب ها در امان بمانید، مخصوصا آنهایی که به دفعات رخ می دهد مانند درد ساق پا. برخی از این حرکات آنقدر ساده هستند که برای اضافه کردنشان به تمرینات روزانه تنها چند دقیقه اضافی باید وقت بگذارید، و در حالت ایستاده و نشسته قابل انجام هستند.

در ادامه برایتان دقیق توضیح می دهیم که درد ساق پا چیست و از چه طریق می توان از آن پیشگیری کرد.

 

ورزش های مخصوص ساق پا, درد ساق پا, درمان درد ساق پا

درد ساق پا قابل درمان و قابل پیشگیری است

 

درد ساق پا چیست؟
درد ساق پا یکی از آسیب های شایع ورزشی است که حتی با تجربه ترین ورزشکارها نیز ممکن است دچارش شوند. کلید پیشگیری – یا ریکاوری – این است که بدانید این آسیب چیست. آسیب دیدگی ساق پا توسط آکادمی آمریکایی جراحان ارتوپدی چنین تعریف شده: درد لبه های درونی استخوان ساق پا.

 

درد ساق پا قابل درمان و قابل پیشگیری است. در ادامه ارین تروسلو، مربی دوچرخه سواری و مسابقات سه گانه آمریکا نه تنها ورزش هایی را برای درمان و پیشگیری از درد ساق پا آموزش می دهد بلکه به شما می آموزد هر جا این درد را احساس کردید چه کاری می توانید انجام دهید.


6 توصیه برای پیشگیری از درد ساق پا

 

ورزش های مخصوص ساق پا, درد ساق پا,ورزش درمانی

پوشیدن کفش مناسب برای پیشگیری از درد ساق پا هنگام دویدن لازم است

 

ارین تروسلو برای ورزشکاران و دوندگان شش توصیه برای پیشگیری از درد ساق پا دارد:

1- به کسانی که می دوند توصیه می شود مسافت دوندگی خود را آرام و با احتیاط افزایش دهند، این شامل استراحت دادن به خود بین دوندگی های طولانی نیز می شود.
2- توصیه می شود سطحی که روی آن می دوید تغییر کند – بین سنگ، آسفالت، تردمیل و چمن در گردش باشید.

 

3- همینطور که سطح دوندگی خود را متنوع می کنید باید دیگر ورزش های خود را نیز تغییر دهید. تمرین کراس در باشگاه برای نیرومند کردن پاها بدون فشار آوردن به ماهیچه ساق پا بسیار مهم است.
4 - مواظب اصابت پای خود باشید، اصابت شدید پاشنه پا به زمین می تواند تاثیر منفی بر مفاصل و استخوان های بدن داشته باشد. اصابت متوسط پا برای یک دوندگی موثر کافی است.

 

5- بسیار مهم است که کفش مناسب پای خود پیدا کنید، مخصوصا اگر تازه شروع به دویدن کرده اید.
6- عضلات خود را قبل و بعد از دویدن بکشید و بچرخانید. با انجام این توصیه ها گام بلندی در مسیر سلامت خود در طول ورزش برداشته اید.

 

ورزش هایی برای کشش ساق پا

1- ABC
این حرکت ساده راهی سریع برای کشیدن پا است. این حرکت برای پیشگیری از آسیب دیدگی و یا بهبود ساق پا مفید است. ارین تروسلو توصیه می کند این کار را اول صبح انجام دهید او می گوید: این ورزش باعث می شود خون در بدن بهتر به جریان بیفتد، مچ پا انعطاف پذیر شود و پرونئوس کشیده شود – پرونئوس عضله ای است در کنار ساق پا که به مچ پا وصل است.

 

ورزش های مخصوص ساق پا,ورزش درمانی, درمان درد ساق پا

تمرینی ساده برای پیشگیری از درد ساق پا

 

چگونه انجامش دهیم: برای انجام این حرکت ساده، می توانید بایستید و یا بشنید و با پای خود حروف الفبا را روی زمین بکشید. سعی کنید فقط از پا و مچ پای خود استفاده کنید. وقتی همه حروف الفبا را با یک پا نوشتید با پای دیگر این کار را امتحان کنید.

 

2- کشش ماهیچه ساق پا

گاهی اولین نشانه ی درد ساق پا را در ماهیچه ساق پا مشاهده می کنید. دویدن می تواند باعث سفتی ماهیچه ساق پا بشود، که به نوبه خود روی ساق پا فشر می آورد. برای کمک به پیشگیری و درمان درد ساق پا، ارین تروسلو توصیه می کند حرکت کشش ماهیچه ساق پا را انجام دهید تا این عضلات شل شوند.

 

ورزش های مخصوص ساق پا, درد ساق پا, درمان درد ساق پا

گاهی اولین نشانه ی درد ساق پا را در ماهیچه ساق پا مشاهده می کنید

 

چگونه انجامش دهیم: نزدیک به یک دیوار، جدول یا پله بایستید. در حالی که پاشنه پا را پایین نگه داشتید انگشتان پا را به زاویه 45 درجه یا بیشتر روی دیوار یا جدول مقابل خود بگذارید، پای خود را صاف نگه دارید فقط خم کوچکی روی زانو بدهید. علاوه بر این می توانید با جلو و عقب رفتن فشار را کم و زیاد کنید.

 

3- بلوک و توپ
این حرکت بسیار شبیه به حرکت قبلی است، استفاده از بلوک و توپ به آزاد شدن عضلات از سفتی و پیشگیری از درد ساق پا کمک می کند. هر چقدر توپ سفت تر باشد بیشتر می توانید به عمق عضله نفوذ کنید. فراموش نکنید در طول ورزش نفس عمیق بکشید.

 

ورزش های مخصوص ساق پا, درد ساق پا, درمان درد ساق پا

تمرینی ساده برای پیشگیری از درد ساق پا

 

چگونه انجامش دهیم: از یک توپ طبی یا توپ تنیس روی یک بلوک استفاده کنید، ماهیچه ساق پا را از بالای مچ پا تا زانو روی توپچ بچرخانید. فراموش نکنید زمانی که به نقاط دردناک رسیدید نفس عمیق بکشید.

 

4- حرکت برف پاک کن با باند مقاومتی
برای اینکه درد ساق پا را از خود دور نگه دارید، ارین تروسلو توصیه می کند از باند های مقاومتی در تمرینات خود استفاده کنید. این حرکت روی عضلات پرونئال کار می کند و به قدرتمند کردن پایین پا کمک می کند.

 

ورزش های مخصوص ساق پا, درد ساق پا, درمان درد ساق پا

برای تمرینات کششی ساق پا می توان از باند های مقاومتی استفاده کرد

 

چگونه انجامش دهیم: باند مقاومتی را دور هر دو پا قرار دهید، سپس یکی از پاها را ثابت نگه دارید و دیگری از این سمت به آن سمت مانند برف پاک کن حرکت دهید. تروسلو توصیه می کند برای هر پا 20 مرتبه این کار را انجام دهید.

 

5- چرخش به خارج
سفتی ماهیچه ساق پا باعث تغییر در نوع دویدن می شود و تنها به درد ساق پا ختم نمی شود بلکه باعث التهاب پلانتار نیز می شود. به همین دلیل تروسلو روی اهمیت انجام چرخش روی فوم بعد از یک دوندگی طولانی تاکید می کند. این تمرین را هر هفته باید یک تا سه مرتبه انجام دهید. او می گوید با چرخش پاها به آزاد شدن عضلات و فاسیا اطراف ساق پا کمک خواهید کرد.

 

ورزش های مخصوص ساق پا, درد ساق پا, درمان درد ساق پا

برطرف کردن سفتی ماهیچه ساق پا و کاهش درد ساق پا به کمک رول فوم

 

چگونه انجامش دهیم:  
برای این تمرین بهتر است از یک رول فوم استفاده کنید.  روی رول زانو بزنید و ناحیه ساق پا تا نزدیکی زانو را روی آن بچرخانید.

 

6- یوگای انگشتان
یوگای انگشتان پا راه دیگری است که می توانید در کنار دو حرکت قبل انجام دهید. هدف از انجام این حرکت کمک به قوی کردن عضلات کوچک در پا و سالم نگه داشتنشان است. با کار کردن روی این عضلات می توانید تعادل و قدرت را در پا بالا ببرید، که مستقیما روی ساق پال نیز تاثیر دارند.

 

درد ساق پا,ورزش های مخصوص ساق پا, درمان درد ساق پا

تمرینی ساده برای پیشگیری از درد ساق پا

 

چگونه انجامش دهیم: پای برهنه روی زمین بایستید، و سپس انگشتان پا را تا جایی که ممکن است از هم فاصله دهید و سپس استراحت دهید، این کار را 10 مرتبه تکرار کنید.

منبع : kermany.com



سلامتی و تندرستی با ورزش

  • آسیب‌های متداول در ورزش و چگونگی پیشگیری از آنها
  • توانبخشی درد جلوی ساق پا

   محصولات مشابه

   مطالب مشابه 

ویزای پزشکی چیست؟+ شرایط دریافت ویزای پزشکی
دوچرخه‌سواری کوهستان
دانستنی هایی راجع به سفر به کوهستان
در این مکانها حوادث طبیعی هر لحظه شما را تهدید می کند!
پرونده سه محکوم به اعدام حوادث آبان به دادگاه انقلاب ارجاع شد
چرا کودکان از دندان پزشکی می ترسند؟
چه جوری امسال همه پزشکی قبول شدین؟
راهنمای راه اندازی و تجهیز مراکز درمانی و پزشکی
فوت یک بیمار در ایذه خوزستان بر اثر خطای پزشکی/ برادر متوفی: شکایت خود را انجام داده‌ایم
اطلاعیه علوم پزشکی اهواز درباره تجمع انتخاباتی رئیسی/ برگزاری تجمع و سخنرانی نامزدها با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بلامانع است

   محصولات مشابه  

پاورپوینتجایگاه پزشکی کوهستان در پیشگیری از حوادث پاورپوینتجایگاه پزشکی کوهستان در پیشگیری از حوادث
مشاهده مشخصات و خرید

دانلودجایگاه پزشکی کوهستان در پیشگیری از حوادث دانلودجایگاه پزشکی کوهستان در پیشگیری از حوادث
مشاهده مشخصات و خرید

پاورپوینت درس 14 سلامت و بهداشت پایه دوازدهم: پیشگیری از حوادث خانگی پاورپوینت درس 14 سلامت و بهداشت پایه دوازدهم: پیشگیری از حوادث خانگی
مشاهده مشخصات و خرید

پاورپوینت حوادث ناشی از کار و راههای پیشگیری از آن - در حجم 12 اسلاید، فرمت فایل ppt پاورپوینت حوادث ناشی از کار و راههای پیشگیری از آن - در حجم 12 اسلاید، فرمت فایل ppt
مشاهده مشخصات و خرید

پاورپوینتجایگاه ولايت پاورپوینتجایگاه ولايت
مشاهده مشخصات و خرید

پاورپوینتجایگاه پژوهش های دانشگاهی در صنعت پاورپوینتجایگاه پژوهش های دانشگاهی در صنعت
مشاهده مشخصات و خرید

پاورپوینتجایگاه و تاثیرات رایانه در زندگی امروز پاورپوینتجایگاه و تاثیرات رایانه در زندگی امروز
مشاهده مشخصات و خرید

ست اسباب بازی تجهیزات پزشکی مدل دندان پزشکی کد 169 مجموعه 13 قطعه ست اسباب بازی تجهیزات پزشکی مدل دندان پزشکی کد 169 مجموعه 13 قطعه
مشاهده مشخصات و خرید

کتاب 100 کیس در روان پزشکی ارزیابی تشخیص ودرمان اختلالات روان پزشکی اثر جمعی از نویسندگان نشر آوای ن کتاب 100 کیس در روان پزشکی ارزیابی تشخیص ودرمان اختلالات روان پزشکی اثر جمعی از نویسندگان نشر آوای ن
مشاهده مشخصات و خرید

گزارش کارآموزی آشنایی با لیزر و دستگاه های لیزر در پزشکی (مهندسی پزشکی ) گزارش کارآموزی آشنایی با لیزر و دستگاه های لیزر در پزشکی (مهندسی پزشکی )
مشاهده مشخصات و خرید

تحقیقبیمه حوادث ساختمانی تحقیقبیمه حوادث ساختمانی
مشاهده مشخصات و خرید

دانلودسلامت در حوادث و بلایا دانلودسلامت در حوادث و بلایا
مشاهده مشخصات و خرید

پاورپوینتتعريف و اپيدميولوژي حوادث غير مترقبه پاورپوینتتعريف و اپيدميولوژي حوادث غير مترقبه
مشاهده مشخصات و خرید

مفهوم مدیریت فرایند حوادث مفهوم مدیریت فرایند حوادث
مشاهده مشخصات و خرید

دانلودتعريف و اپيدميولوژي حوادث غير مترقبه دانلودتعريف و اپيدميولوژي حوادث غير مترقبه
مشاهده مشخصات و خرید

پاورپوینت حوادث تاریخی جغرافیایی پاورپوینت حوادث تاریخی جغرافیایی
مشاهده مشخصات و خرید

حوادث ناشي از كار و علل آن- در 35 صفحه-docx حوادث ناشي از كار و علل آن- در 35 صفحه-docx
مشاهده مشخصات و خرید

پیشگیری از آلودگی پیشگیری از آلودگی
مشاهده مشخصات و خرید

دانلودسطوح پیشگیری دانلودسطوح پیشگیری
مشاهده مشخصات و خرید

راه های پیشگیری ویروس از اچ آی وی راه های پیشگیری ویروس از اچ آی وی
مشاهده مشخصات و خرید


   مقالات مشابه  

چگونگی انتخاب دوچرخه کوهستان
طرح های معمار امین سلطانپور - حسن سلطانپور - سلطاتپور استودیو - فروشگاه خانه چین - فروشگاه اینترنتی رابوکالا - فروشگاه مد زنانه - مقالات - سایت مپ - نقشه سایت - تماس با ما - صفحه اصلی