گیمینگ تولز

رابوکالا- گیمینگ تولز- خانه چین- لیدی مد
  

چرا باید بعد از ورزش کشش را برای کف پا انجام دهیم؟

چرا باید بعد از ورزش کشش را برای کف پا انجام دهیم؟



کف پا,کشش عضلات کف پا,ورزش مخصوص کف پا

در کف پا، ۱۸ ماهیچه و تاندون به همراه بافت پیوندی وجود دارد

 

چرا باید بعد از ورزش کشش را برای کف پا انجام دهیم؟
پاهای‌ شما اساس تمام بدن‌تان هستند. بنابراین وقتی احساس خوبی در پاهای‌تان نداشته باشید، همه قسمت‌های بدن‌تان رنج می‌برند: عضلات ساق پا، زانوها، لگن و حتی کمر و شانه‌ها هم می‌توانند تحت تأثیر باشند. تمام روز هم راه رفتن پاها را زیاد خسته و فرسوده می‌کند، مخصوصاً اگر کفش‌ها‌ی‌تان هم چندان مناسب و راحت نباشند یا حین ورزش و تمرین ضربه‌های مکرر و سنگین به آن‌ها وارد کنید.


کشیدن کف پاها، درست همان‌طوری که سایر قسمت‌های بدن را می‌کشید، ضروری است. قوی‌ترین و بهترین کشش و تسکینی که هرکسی می‌تواند انجام دهد، مربوط به کف پاهاست. در کف پا، ۱۸ ماهیچه و تاندون به همراه بافت پیوندی که در تمام کف پا به ‌طور ضربدری قرارگرفته‌اند وجود دارد.

 

وقتی این بندها زیاد فشرده و منقبض می‌شوند، می‌توانند کف پا را دردناک کنند. بسیاری از کفش‌ها پنجه‌های باریک، تنگ یا تیز دارند که می‌توانند باعث گرفتگی انگشتان شما شوند. حتی لا انگشتی‌ هم می‌تواند انگشت‌ها را محدود کنند چون هنگام راه رفتن آن‌ها را فشرده و مچاله می‌کنید تا چسبیده به صندل نگه دارید.

 

کف پا,ورزش مخصوص کف پا,کشش عضلات کف پا

استفاده از توپ گلف برای نرمش دادن کف پا

 

یکی از تمرینات برای کاهش درد کف پا این است که بنشینید و یک توپ گلف فریز شده را زیر کف پای‌تان بگذارید و آن را بچرخانید از پاشنه تا انگشت، از طرفی به طرف دیگر، تاجایی فشار وارد کنید که پاشنه‌های‌تان احساس راحتی کنند.

 

عضله ساق پا را فراموش نکنید
آزاد کردن و آرام سازی بخش پایینی ماهیچه ساق پا هم مهم است. مخصوصاً اگر اغلب کفش پاشنه بلند می‌پوشید که موجب کوتاه شدن ماهیچه ساق پا می‌شود و می‌تواند منجر به درد جدی و گرفتگی عضله هم گردد. یکی از اشتباهات رایج در این مورد، رها کردن قوس کف پا هنگام کشیدن عضله ساق پاست.

 

این کار موجب فشار و تنش شده و مشکلات پا را وخیم تر می‌کند، مانند فاشئیت پلانتار. فاشئیت پلانتار بیماری بسیار شایعی است بطوری که حدس زده می شود حدود ۱۰ درصد از افراد به نوعی در طول زندگی خود درگیر این بیماری می شوند. این بیماری بر اثر التهاب فاشیای پلانتار بوجود می‌آید.


برای جلوگیری از این حالت توصیه می‌شود، هنگام کشیدن طبیعی و مستقیم عضله ساق پا، کف پا را به سمت بالا بکشید، فشار بیشتری روی سه انگشت بیرونی وارد کرده و انگشت شست و سبابه ( کنار شست) را تا جایی که می‌توانید به سمت بالا بکشید. سپس به جلو متمایل شده و تمام وزن‌تان را به سمت جلو بیاندازید و این وضعیت را روی هر پا تا ۱۵ ثانیه حفظ کنید.


سعی کنید هر روز صبح بعد از بیدارشدن، عضله ساق پای‌تان را به این ترتیب بکشید. انگشت‌های پا در طول شب به طرف پایین متمایلند، مخصوصاً اگر روی شکم بخوابید که این‌مدل خوابیدن هم می‌تواند، عضله ساق پا را سفت کند. از تکنیک توپ گلف هم هر شب پیش از خواب کمک بگیرید، یا هر زمانی که کف پاهای‌تان درد می‌کند. سایر قسمت‌های بدن از شما ممنون خواهند شد! اگر هم توپ گلف نبود، بطری آب معدنی هم گزینه خوبی هست.
منبع: elmevarzesh.com

   محصولات مشابه

   مطالب مشابه 

چرا باید بعد از ورزش کشش را برای کف پا انجام دهیم؟
کارهایی که پس از ورزش باید انجام دهید
کارهایی که باید بعد از ورزش انجام دهید
9 کاری که باید پس از هر ورزش انجام دهید
وزیر جنگ اسرائیل تلویحا مسولیت انفجار کشتی تجاری ایران را پذیرفت:برای امنیت خودمان هرکاری انجام می‌دهیم!
برای رژیم لاغری چه کارهایی باید انجام دهی
اقداماتی که باید برای آرام کردن بچه‌ها بعد از واکسن زدن انجام دهید
دراز و نشست را چگونه انجام دهیم؟
دراپ ست چیست و چگونه آن را انجام دهیم؟
هنگام عادت ماهیانه چه ورزشی انجام دهیم؟

   محصولات مشابه  


   مقالات مشابه  

۱۰ نکته برای امنیت بیشتر در ورزش های آبی
وسایل مورد نیاز برای ورزش در خانه
بهترین ورزش رزمی در ایران و جهان برای دفاع شخصی یا قهرمانی کدام است؟ چرا؟
بهترین کیف زنانه برای سفر چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد
دلایل برتری ورزش تیر و کمان
فواید و مزایای ورزش دارت
بهترین ورزش رزمی چه ورزشی است؟
فواید ورزش تیراندازی با تفنگ بادی
چگونه ورزش رزمی خود را انتخاب کنیم؟
راهنمای خرید کفش دویدن و ورزش (مردانه و زنانه)
طرح های معمار امین سلطانپور - حسن سلطانپور - سلطاتپور استودیو - فروشگاه خانه چین - فروشگاه اینترنتی رابوکالا - فروشگاه مد زنانه - مقالات - سایت مپ - نقشه سایت - تماس با ما - صفحه اصلی